Jak dotąd w 2012 roku Škoda odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Tylko w lutym, światowa sprzedaż marki wzrosła o 13,1% i osiągnęła poziom przekraczający 72 100 sprzedanych szt. Tym samym udział marki w globalnym rynku wyniósł ok. 1,5%.
Luty 2012 okazał się bardzo dobrym miesiącem dla regionu Europy Zachodniej. W porównaniu z tym samym okresem ub.roku, marka zwiększyła sprzedaż o 0,8% do 27 700 szt. (luty 2011: 27 500 szt.)
Tym samym, Škoda ponownie zwiększyła swojej udziały w rynku Europy Zachodniej: z 2,85% w lutym 2011 do 3,2% w lutym 2012. Bestsellerami okazały się tu Octavia i Fabia. Powiększyła się liczba zamówień na Yeti i Roomstera - odpowiednio o 12,1 i 6,4%.
Rynek Europy Środkowej w lutym wzrósł dla Škody o 7,7%, do niemal 11 000 samochodów. W Czechach, na rodzimym rynku marki, sprzedano niemal 4 800 aut. Rejestracje w Polsce wzrosły o 15,46%, co kolejny miesiąc z rzędu zapewniło marce pozycję lidera. Udział w miesięcznych rejestracjach na poziomie 13,71% był najwyższy w historii tego typu zestawień zanotowanym przez Škodę.
Szczególną popularnością wśród klientów z Europy Środkowej cieszył się model Yeti (+26,9%) i Roomster (+17,2%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 1,5% globalnego motorynku należy do Škody