Pod koniec grudnia 2014 r. Scania dostarczyła stutysięczny pojazd wyposażony w aktywny system łączności z serwisem FMS (Scania Fleet Management). Umożliwia on zdalne zbieranie informacji o bieżących parametrach i stanie pojazdu. Jest oferowany w standardzie w większości krajów Europy oraz na głównych rynkach Azji i Afryki. Został wprowadzony w 2011 r.
Na życzenie, serwis uzyskuje dostęp do informacji o pojeździe, istotnych dla dyspozycyjności i wydajności przewozów.
- Coaching kierowców jest ważnym narzędziem zrównoważonego rozwoju. Zwiększa zyski, a zarazem bezpieczeństwo jazdy, podkreśla Mattias Lundholm, dyrektor Scania Connected Services and Solutions. - Kształcąc kierowców, monitorując dzień po dniu ich wyniki zużycia paliwa oraz styl jazdy można wiele zyskać. Uwidacznia się to w bilansie przedsiębiorstwa, także w formie oszczędniejszego wykorzystywania jego zasobów.
Oprócz pakietu podstawowego Scania wprowadziła usługi, które częściowo lub w całości bazują na łączności z pojazdami. Np. regularnie aktualizowane informacje o położeniu pojazdu, które przewoźnik może śledzić na swoim komputerze. Innym przykładem jest automatyczne zarządzanie danymi z tachografu.
- Popyt osiągnął punkt przełomowy, zauważa z satysfakcją Mattias Lundholm. - System jest na rynku od kilku lat i osiągnęliśmy "masę krytyczną", która przyspieszy jego rozwój.
źródło: Scania
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 100 tysięcy samochodów Scania połączonych w sieć