Przychody ze sprzedaży w wysokości 25 mld euro, wynik operacyjny 2,9 mld euro i wskaźnik rentowności operacyjnej 11,5%. Koncern Audi dowodzi, że odniósł w pierwszym półroczu kolejny sukces, mimo osłabionego wzrostu gospodarczego i regresu na rynku motoryzacyjnym w wielu krajach.
Sprzedając 733 237 (w 2011 r o tej porze: 652 892) samochodów, producent wydał o 12,3% więcej pojazdów marki Audi niż rok wcześniej. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się nowe Audi Q3 oraz modele Q5, A6, A7 i A8.
Dzięki zwiększeniu liczby sprzedanych samochodów, przychody ze sprzedaży wzrosły do 25 022 mln euro (+16,2%). Wynik operacyjny koncernu wzrósł o 13,2%, do 2 876 mln euro. Taki wynik został wypracowany mimo pogorszenia nastrojów gospodarczych, zwłaszcza w południowych krajach Unii Europejskiej. Wskaźnik rentowności operacyjnej to 11,5%.
Mając na uwadze koniunkturę w pierwszym półroczu, koncern planuje dostarczyć w roku 2012 r. łącznie ponad 1,4 mln samochodów. w osiągnięciu tego celu ma pomóc nowe Audi A1 Sportback, Audi Q3 i nowe Audi A3, które trafią na rynek późnym latem.
Publikując sprawozdanie finansowe z półrocznej działalności przedsiębiorstwa, Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. finansów, wskazuje kolejny cel, jaki w tym roku postawił sobie koncern Audi: - O ile warunki ramowe w gospodarce nie ulegną dalszemu pogorszeniu, oczekujemy, że - nawet przy wyższych nakładach na nowe produkty, technologie i rozbudowę struktur produkcyjnych - osiągniemy wynik operacyjny na tym samym poziomie co w roku ubiegłym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 2,9 mld euro Audi w pierwszym półroczu