PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

911 do wyjątkowego zadania

Autor: wnp.pl (AG)
22-11-2016 07:46
911 do wyjątkowego zadania
fot. Porsche

W sezonie 2017 Porsche wystartuje z całkiem nowym samochodem wyścigowym klasy GT. Najnowsze 911 RSR w pełni wykorzystuje możliwości, jakie dają przepisy obowiązujące pojazdy GT w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, i poza lekką konstrukcją wyróżnia się , 6-cylindrowym silnikiem typu bokser umieszczonym tuż przed tylną osią.

Lekka, 4-litrowa jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ rozrządu z zamocowanymi na sztywno dźwigienkami zaworowymi i ma charakteryzować się wyjątkową wydajnością. Nowe 911 RSR zadebiutuje w styczniu 2017 r., podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona.
Zależnie od wielkości zwężki nowy, wolnossący motor generuje moc ok. 510 KM. Za przeniesienie napędu na tylne koła (każde o szerokości 31 cm) odpowiada sekwencyjna, 6-biegowa przekładnia z obudową z magnezu. Do zmiany przełożeń służą manetki przy kierownicy. Tym samym przejście na nową generację silników dobiega końca. Po 911 GT3 R oraz 911 GT3 Cup także czołowy samochod wyścigowy Porsche klasy GT otrzymuje jednostkę z nowej rodziny bokserów o 6 cylindrach.
W przeszłości Porsche przełamywało już granice dzięki koncepcji 911 - choćby w przypadku 911 GT1 w 1996 r. Dwa lata później model wywalczył dla Porsche zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W tamtym czasie najszybsze samochody w stawce wywodziły się właśnie z kategorii GT1.
fot. Porsche
fot. Porsche

Po raz pierwszy wyścigowy samochód Porsche klasy GT dysponuje najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi - nowe 911 RSR wyposażono w radarowy system ostrzegania przed kolizją "Collision Avoid System". Również w ciemności odpowiednio wcześnie wykrywa on szybsze prototypy LMP i pozwala uniknąć groźnych sytuacji. Bezpieczeństwo kierowcy zwiększają również nowa klatka bezpieczeństwa oraz nowy wyścigowy fotel, na sztywno zamontowany do podwozia. Z jego powodu zastosowano regulowane mocowanie pedałów.
fot. Porsche
fot. Porsche

Konstrukcja 911 RSR jest też prostsza w serwisowaniu: dzięki zastosowaniu szybkich złączek można w bardzo krótkim czasie wymieniać kompletne elementy nadwozia z włókien węglowych. Łatwiej i szybciej ma przeprowadzać się również zmiany w ustawieniach zawieszenia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP