Nowoczesne trendy dotyczące silników, takie jak downsizing, stanowią duże wyzwanie dla konstruktorów. Jednym z nich jest uniknięcie drgań skrętnych w układzie napędowym. Specjaliści w dziedzinie układu napędowego z firmy LuK opracowali ekonomiczną alternatywę w postaci tarczy sprzęgła z tłumikiem drgań oraz odśrodkowym tłumikiem typu wahadłowego. Pod kątem skuteczności, nowy produkt plasuje się pomiędzy klasycznym kołem dwumasowym, a tarczą sprzęgła z tłumikiem drgań. Zastosowanie możliwe jest w silnikach spalinowych z momentem obrotowym do 250 Nm oraz dużą siłą napędową przy niskich obrotach.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Alternatywa dla "dwumasy"