PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ameryka żegna się z Pontiacem

Autor: Gazeta Prawna
05-03-2009 11:39

Ikony amerykańskiej motoryzacji - koncern General Motors i Chrysler ogłaszają wielki plan ratunkowy. Tną koszty, zmniejszają liczbę produkowanych modeli. Dla Amerykanów oznacza to m.in. pożegnanie z legendą i synonimem prestiżu - luksusowym Pontiacem.

Zarząd koncernu GM uważa, że firma aby przetrwać, musi produkować mniej marek samochodów. Zaoszczędzone środki przeznaczyć na lepsze, tańsze w eksploatacji i cieszące się powodzeniem na rynku modele. Chrysler wciąż czeka na inwestora - informuje "Gazeta Prawna" w portalu Forsal.pl.
Zmagając się z finansowymi problemami koncern GM zamierza inwestować tylko w kluczowe dla powodzenia marki, oświadczył podczas otwarcia salonu motoryzacyjnego w Genewie, wiceprezes ds. finansowych Fritz Henderson. - Myślę, że GM pozostanie globalnym koncernem. Ale musimy być realistyczni, gdyż warunki wymagają od nas podejmowania wielu bardzo trudnych decyzji. Musimy zmniejszyć ilość marek pojazdów i skupić się na tych, które gwarantują sukces sprzedaży - dodał.

- Spadnie więc rola modeli typu Hummer, Saturn czy szwedzkiego Saaba, a Pontiac stanie się wręcz niszowym autem – zapewnił. Gigant, który otrzymał już 13,4 mld dolarów pomocy od rządu, pod koniec lutego przyznał, że potrzebuje faktycznie 16,6 mld dolarów by uniknąć bankructwa, w tym co najmniej 2 mld dolarów do końca marca.

- Jesteśmy prawie pewni, że możemy wykonać nasz program naprawczy i stworzyć markę, która z sukcesami będzie podążać do przodu. Ale wszystko zamyka się w przychodach - podkreślił.

Zapewnił, że nawet w okrojonej postaci, koncern nie będzie miał problemów z uzyskaniem odpowiednich wskaźników ekonomicznych, które faktycznie sprowadzają się do ograniczenia kosztów. – Mamy wiele wyzwań przed sobą i problemów w samym GM, ale nasz ogrom nie ma znaczenia – zapewnił.

GM po dramatycznych rozmowach ze związkowcami z United Auto Workers jest na najlepszej drodze, żeby obniżyć koszty na każdym produkowanym aucie o 5 tys. dolarów do 2010 r. Wzorem są tu Japończycy z koncernu Toyota, którzy mają fabryki w USA. Poprawić ma się też wygląd aut, które „mają być takie, jakich pragną klienci”.

Już wcześniej koncern zainwestował 1 mld dolarów w model Volt napędzany bateriami litowo-jonowymi. Samochód ma się pojawić na rynku w przyszłym roku. Najpierw miano nawet budować nowe zakłady, ale z racji konieczności oszczędzania znaleziono miejsce w starych. W ten sposób GM „ugryzie” kawałek rynku samochodów ekologicznych, którego obroty do 2030 r. mają wzrosnąć, zdaniem ekspertów firmy AllianceBernstein, do 150 mld dolarów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP