XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Amerykanie nie lubią małych samochodów

Amerykanie nie lubią małych samochodów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Smart ma za sobą kiepski rok w USA. Dlatego Mercedes wprowadza nową strategię, która ma umocnić markę na rynku i podnieść słupki sprzedaży.

Stereotypowe stwierdzenie, że Amerykanie nie lubią małych samochodów, wydaje się znajdować potwierdzenie w faktach. Fiat, który swój powrót do USA zaczął od modelu 500, doznał porażki. Smart też nie ma łatwego życia. W tym roku marka sprzedała ok. 4 tys. egz. Mało, ale to nie przeraża Mercedesa, który nie chce oddać amerykańskiego rynku bez walki.

Koncern zajmie się Smartem osobiście, a nie jak było do tej pory poprzez pośrednika - firmę Penske. Kierownictwo Mercedesa doszło do wniosku, że firma ta nie posiada odpowiednich środków m.in. na promocję. Smart nie jest reklamowany w TV. W rezultacie wielu mieszkańców USA nie zna niemieckiego malucha. Koncern chce wpisać się nową kampanią marketingową w aktualne realia. Kryzys wymusza na klientach oszczędność, a Smart oferuje niskie spalanie.

Kolejnym pomysłem jest zmiana organizacji sieci dealerskiej. Rozwiązano umowy ze wszystkimi przedstawicielami, którzy oferowali Smarta, a jednocześnie nie byli dealerem Mercedesa. Aktualnie Smart oferowany jest w 50 punktach na terenie USA. Nowy system sprzedaży przewiduje również leasing dla modeli benzynowych i elektrycznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Amerykanie nie lubią małych samochodów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!