PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Amerykanie nie stają w kolejkach po Fiata 500

Autor: Gazeta Wyborcza
03-12-2011 08:50
Amerykanie nie stają w kolejkach po Fiata 500
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Produkowanym w Tychach Fiatem 500 włoski koncern nakłaniał Amerykanów, by mu sprzedali Chryslera. Ale teraz "pięćsetka" z Meksyku nie cieszy się wzięciem w USA

Menedżerowie koncernów samochodowych w USA mają powody do zadowolenia. W listopadzie sprzedali ok. 1 mln nowych samochodów, o jedną dziesiątą więcej niż przed rokiem.
W salonach sprzedaży aut za Atlantykiem panuje ruch nienotowany od sierpnia 2009 r., kiedy tłoczyli się w nich kierowcy zwabieni przez rządowe dotacje na zakup nowych, ekonomicznych pojazdów przyznawane w zamian za oddany na złom stary paliwożerny gruchot. Teraz nie ma dotacji, koncerny oszczędzają na promocjach, a nowe samochody rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

Szczególne powody do radości mają w Chryslerze. W zeszłym miesiącu firma sprzedała w Stanach Zjednoczonych ponad 107 tys. samochodów, 45 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzy czwarte z nich to według amerykańskiej klasyfikacji "ciężarówki", czyli samochody terenowe, pikapy i minivany sprzedawane głównie pod markami Jeep i Dodge. Sukcesy święci nowa wersja Jeepa Compass. W zeszłym miesiącu Amerykanie kupili ponad 4,2 tys. tych aut, niemal dziesięć razy więcej niż poprzedniej wersji Compassa przed rokiem! Wzięciem cieszy się też nowa limuzyna Chrysler 200, ze sprzedażą ponad 8 tys. sztuk, pięć razy większą niż przed rokiem.

Za tymi sukcesami nie nadąża miejski Fiat 500, jedyne auto sprzedawane w USA pod własną marką przez włoskiego właściciela Chryslera.

W zeszłym miesiącu Amerykanie kupili tylko 1618 sztuk tych maluchów produkowanych w meksykańskiej fabryce Chryslera i od wiosny sprzedawanych przez dilerów w USA i Kanadzie. Szczyt popularności za Atlantykiem Fiat 500 zanotował w sierpniu, gdy Amerykanie kupili 3,1 tys. tych samochodów. Od tego czasu co miesiąc ich sprzedaż coraz szybciej spada.

Do końca listopada Amerykanie kupili 17,4 tys. miejskich fiatów, a Kanadyjczycy - około 6 tys. sztuk. W sumie to około 24 tys. sztuk, o połowę mniej niż zapowiadał przed rokiem szef Fiata i Chryslera Sergio Marchionne, gdy zaczynała się promocja "pięćsetki" za Atlantykiem.

Rozbierane reklamy Jennifer Lopez

Efektów nie dają nagrody, jakie miejskie auto Fiata dostało np. od Związku Pisarzy z Teksasu, czy wielkie kampanie reklamowe, do których Fiat wynajął - za nieujawnioną stawkę - znaną piosenkarkę Jennifer Lopez.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP