Honda to jedyny z Wielkiej Trójki japońskich koncernów motoryzacyjnych, który produkuje motocykle. Pozwala to spółce osiągnąć coś, o czym większość konkurentów może teraz tylko pomarzyć: zysk.
Honda, drugi pod względem sprzedaży japoński koncern motoryzacyjny, prognozuje, że sprzedaż jej samochodów spadnie o 400 tys. szt., do poziomu 3,5 mln pojazdów w roku podatkowym kończącym się w marcu. Jednocześnie przewiduje, że sprzedaż jej motocykli, łącznie z tymi, które sprzedają jej zagraniczne filie, wzrośnie o 1 mln, do 14,9 mln szt. - Biznes motocyklowy przejawia pewną odporność na trudną sytuację gospodarczą, mówi Tatsuhiro Oyama, szef działu motocykli Hondy. Wg prognoz zysk netto Hondy ma w tym roku podatkowym wynieść ok. 860 mln USD, co oznacza, że ma być mniejszy o 87% niż w ubiegłym roku. Konkurenci mają jednak jeszcza większe problemy.