PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ArcelorMittal: stal wygrywa z aluminium, bo tanieją akumulatory do aut elektrycznych

Autor: wnp.pl (PIM)
29-12-2017 12:30 |  aktualizacja: 29-12-2017 12:58
ArcelorMittal: stal wygrywa z aluminium, bo tanieją akumulatory do aut elektrycznych

W nadwoziu nowego A8 Audi powróciło do stali

Fot. Materiały prasowe

Samochody elektryczne z aluminium? Najdroższe pewnie tak, ale kto by chciał przepłacać za lżejsze auto, gdy tanieją akumulatory? ArcelorMittal wciąż widzi przyszłość dla stali na rynku motoryzacyjnym.

  • Wprowadzanie nowych rodzajów stali doprowadziło do tego, że w ciągu 20 lat waga szkieletów nadwozi spadła o 30 proc.
  • Audi zrezygnowało z całkowicie aluminiowego nadwozia nowego A8.
  • W tańszych modelach stal wciąż wygrywa z aluminium.
Przemysł motoryzacyjny od dawna napędzają nowe wymogi i regulacje. Zwłaszcza te dotyczące oddziaływania samochodu na środowisko. Coraz ostrzejsze są choćby normy dotyczące emisji dwutlenku gazu. - W ciągu ostatnich 17 lat osiągnięto tu znaczny postęp. Ale musi on być jeszcze większy - mówi Philippe Aubron, dyrektor marketingu segmentu Automotive Europe w ArcelorMittal Europe. - W latach 2021-2030 emisja tego gazu ma się zmniejszyć o 30 proc., czyli o 29 gram na kilometr.

A droga do osiągnięcia tego celu prowadzi między innymi poprzez zmniejszanie wagi samochodów. Po prostu silniki tych lżejszych emitują mniej spalin. Dlatego stal w motoryzacji zaczęto zastępować aluminium. Ale zdaniem analityków z ArcelorMittal stal, która rzeczywiście traciła w ostatnich latach udziały w rynku na rzecz aluminium, będzie odrabiała straty. Philippe Aubron uważa, że wciąż ma ona  przed sobą przyszłość. Oczywiście ma na myśli te jej nowoczesne rodzaje.

Tu postęp jest wymierny: w ciągu ostatnich 20 lat waga stalowych szkieletów nadwozi (body-in-white) spadła o 30 proc. Jednocześnie dzięki ich nowym właściwościom wzrósł poziom bezpieczeństwa biernego samochodów.

Najważniejszym sygnałem powrotu stali do łask producentów aut zdaje się być deklaracja Audi, które stwierdziło, że nadwozie A8 będzie znowu w dużej mierze stalowe. Niech wagę tego oświadczenia wyznacza fakt, że poprzednia generacja aut niemieckiego koncernu miała karoserie aluminiowe.

We wprowadzonym w tym roku na rynek samochodzie ponad 40 proc. nadwozia to stal, w tym stale hartowane w procesie tłoczenia, które stanowią 17 proc. masy nadwozia. - Jeżeli porównamy sztywność do wagi, stale hartowane w procesie tłoczenia są obecnie lepsze od aluminium - mówi dr Bernd Mlekusch, szef Audi Leichtbauzentrum.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

740 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP