Audi AG zwiększyła w kwietniu swoje udziały na rynkach USA i Europy Zachodniej. W Chinach producent z Ingolstadt osiągnął rekord sprzedaży. Podczas gdy w kwietniu na światowym rynku sprzedano znacznie mniej samochodów, sprzedaż Audi spadła o 5,6%.
W Europie Zachodniej Audi sprzedało w kwietniu 52 650 aut, co oznacza -8,9% (2008: 57 789). Sprzedaż łączna od stycznia do kwietnia wyniosła 190 600 samochodów (-15,5%). Wg aktualnych prognoz udział Audi w rynku wzrósł w kwietniu do 4,7% (2008: 4,6%).
Audi zanotowało wzrost sprzedaży na wielu pojedynczych rynkach Europy. Pozytywną tendencję zaobserwowano we Włoszech (+7,4 / 5 164 auta), Austrii (+42% / 2 005) i Szwajcarii (+14,2% / 1 739).
W regionie Azji i Pacyfiku nabywców znalazło 14 950 samochodów Audi (+16,7%). Rekord sprzedaży odnotowany został w Chinach (wraz z Hongkongiem), gdzie w kwietniu odebrało Audi 12 156 klientów (+21,2).
W USA Audi ze spadkiem sprzedaży o 9,3% mimo wszystko poprawiło swój udział w segmencie premium do 9,2%, dzięki kiepskim wynikom konkurencji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Audi gruntuje pozycję w segmencie premium