Audi wypowiedziało umowy serwisowe

Audi wypowiedziało umowy serwisowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

To niemal ultimatum - dilerzy zostaną w sieci jeśli w dwa lata zmodernizują warsztaty. Za Audi mogą pójść następni.

Firma Audi należąca do koncernu Volkswagena wypowiedziała w ubiegłym tygodniu. swoim partnerom umowy na świadczenie usług serwisowych. Decyzja objęła wszystkie warsztaty tej marki Europie, w tym w Polsce. Co ciekawe, zastosowano dwuletni okres wypowiedzenia. Po co? - pyta "Puls biznesu".

- Koncern prowadzi działania zmierzające do uczynienia z Audi najlepiej postrzeganej marki wśród aut z segmentu premium. Na rynek wchodzi też coraz więcej modeli. Firma chce więc zadbać o wypracowanie i wdrożenie nowego standardu usług serwisowych. Dwa lata ich właściciele mają wykorzystać na zmiany organizacyjne i inwestycje. W grę wchodzi zakup nowoczesnego oprogramowania, urządzeń diagnostycznych czy podniesienie poziomu obsługi - tłumaczy "PB" Leszek Kempiński, odpowiedzialny za wizerunek marki Audi w firmie Kulczyk Tradex.

Co jednak będzie, gdy właściciele serwisów nie wykorzystają danego im czasu? - Wtedy umowy stracą ważność, a my podpiszemy umowy z nowymi firmami. Sądzę jednak, że do tego nie dojdzie - dodaje Leszek Kempiński.

Eksperci wskazują jednak, że jest jeszcze inny powód wręczenia wypowiedzeń. - Pod koniec maja 2010 r. wygasają unijne regulacje prawne GVO, określające m.in. wzajemne relacje miedzy producentami aut a dilerami. Większość prawników twierdzi, że nie oznacza to, że automatycznie wygasają też umowy dilerskie i serwisowe oparte na tym rozporządzeniu - będą ważne co najmniej do 2012 r. Koncerny samochodowe nie chcą mieć tak długo związanych rąk, więc już teraz będą chciały rozwiązywać umowy z dwuletnim terminem wypowiedzenia, by od połowy 2010 r. móc swobodnie kształtować politykę wobec dilerów. Z ich punktu widzenia trudno się dziwić, że tak robią. Dla dilerów oznacza to duży kłopot, bo jak na przykład wziąć kredyt, gdy firma jest w okresie wypowiedzenia - powiedział "Pulsowi Biznesu" Marek Konieczny, prezes firmy doradczej PIM Consulting.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Audi wypowiedziało umowy serwisowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!