W pierwszym półroczu zarejestrowano w Polsce 20 736 aut importowanych spoza Unii Europejskiej. Zaledwie 377 z nich to samochody nowe (1,82%).
Poza Jeepem w czołówce rankingu znajdują się jeszcze trzy amerykańskie modele - Chrysler Voyager (653 szt., II pozycja), Dodge Caravan (488 szt., IV pozycja) oraz Chrysler Pacifica (400, VII).
Najczęściej rejestrowanym modelem niemieckim jest Volkswagen Passat (548, III), a japońskim - Toyota Camry (477, VI). W analogiczym zestawieniu marek na pierwszej pozycji plasuje się Toyota (1 883 szt.), a po niej VW (1 595) i Chrysler (1 581). W odniesieniu do wszystkich rejestracji, te spoza UE stanowią tylko 3,02% całości.
W przypadku samochodów nowych na czele rankingu znajduje się Toyota Camry (23 szt.), potem Subaru Tribeca (17), Mercedes M-klasy (16), Honda CR-V (12), Jeep Grand Cherokee (10) oraz Toyota RAV 4 (10). Toyota jest również najpopularniejszą marką w rankingu nowych samochodów (59 szt.).
Nowe rejestracje spoza UE mają zaledwie 0,23% udziału w nowych rejestracjach ogółem. Samochody spoza Unii są dużo młodsze od pozostałych. Auta w przedziale wiekowym do 4 lat stanowią aż 47,75% takiego importu. Średni wiek takich pojazdów w ogóle to 6 lat, podczas gdy średni wiek auta sprowadzonego z krajów UE wynosi 10 lat.
Samar pisze, że częściej sprowadzane są samochody dostępne również w ofercie dystrybutorów europejskich, niż typowe "amerykany". Przyczyna to łatwiejszy dostęp do części zamiennych oraz sieci wyposażonej w odpowiednie urządzenia diagnostyczne, które bywaja niezbędne szczególnie w przypadku diagnostyki aut młodszych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Auta importowane spoza UE - raport