Fiat 500 z fabryki w Tychach to największy dziś przebój włoskiego koncernu. Dzięki hitowi z polskiego zakładu Fiat może pokonać Renault na rynku Europy Zachodniej.
Sukces nowego auta z tyskiej fabryki zaskoczył nawet szefów włoskiego koncernu. Początkowo planowali, że będą sprzedawać ok. 120 tys. "pięćsetek" rocznie. Tymczasem w 9 miesięcy po premierze dilerzy Fiata zebrali już 182 tys. zamówień na auto z tyskiej fabryki. Już dwa razy koncern z Turynu zwiększał plany produkcji Fiatów 500 na ten rok - najpierw do 140 tys., a potem do 190 tys.aut. Dla porównania - sprzedaż Fiata Bravo, który także w ub.roku trafił do salonów sprzedaży, zaplanowano na poziomie tylko 120 tys. szt.
Przebój z fabryki w Tychach może pomóc Fiatowi w walce z Renault o pozycję piątego koncernu motoryzacyjnego w Europie Zach. W ub.roku francuska firma sprzedała na Zachodzie 1 mln 195,6 tys. aut - tylko o 3 tys. więcej niż grupa Fiata. W tym Włosi wyprzedzają Francuzów - do końca lutego Fiat sprzedał na Zachodzie 207,3 tys. aut, prawie 15 tys. więcej niż grupa Renault. Na dodatek we francuski koncern biją na rodzimym rynku nowe podatki od paliwożernych aut: do końca lutego sprzedaż minivanów takich jak Renault Espace była o 44% mniejsza niż przed rokiem. Triumfy nad Sekwaną święcą natomiast auta, które spalają mało paliwa, takie jak Fiat 500 i Panda z fabryki w Tychach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Auta z Tychów przebojami Fiata