XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Auto ubezpieczone na poczcie

Auto ubezpieczone na poczcie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Poczta zaoferuje polisy - dowiaduje się "Rzeczpospolita". Własny ubezpieczyciel Poczty Polskiej będzie sprzedawać swoje polisy w specjalnych okienkach. Oprócz komunikacyjnych oferowane będą też m.in. ubezpieczenia mieszkaniowe.

Polisy wystawiać będzie firma należąca do grupy Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. - Jeszcze w tym półroczu ruszymy ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych w specjalnych stanowiskach finansowych, mówi "Rz" Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej. Do końca roku polisy będą dostępne w 250 takich punktach. Monika Skiba, prezes zarządu firmy Pocztowe TUW, ujawnia, że oferowane będą polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, odpowiedzialności cywilnej, turystyczne i dla małych i średnich firm. - Klient od razu otrzyma polisę dzięki zintegrowaniu systemów informatycznych, wyjaśnia.

Tylko czy TUW jest przygotowane do likwidacji szkód, zwłaszcza komunikacyjnych? - Będziemy stosować system mieszany: przez własnych likwidatorów oraz firmę zewnętrzną, mówi prezes.

Poczta Polska zawsze była łakomym kąskiem dla ubezpieczycieli. Przed trzema laty PZU za rządów Jaromira Netzla miało ogromną chrapkę na sprzedaż polis w pocztowych okienkach. - Projekt nie wyszedł jednak poza wstępne spotkanie, mówi Robert Kieroński.

W sumie do 2012 r. Poczta Polska chce uruchomić ofertę ubezpieczeniową na ponad 3,3 tysiąca specjalnych stanowisk finansowych. Oprócz polis będzie można w nich kupić również produkty Banku Pocztowego. Dziś takich punktów działa 1,9 tys., a do końca roku ma być 2,3 tys. Szkolenie pracowników, którzy będą sprzedawać polisy, już się rozpoczęło.

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń jest niewielką firmą, która powstała przed 6 laty. Początkowo przejęło od innych ubezpieczycieli (głównie PZU) ubezpieczenie majątku oraz floty samochodowej Poczty Polskiej. W 2005 r. rozpoczęło sprzedaż polis dla klientów indywidualnych. W tym roku planuje zebrać dzięki współpracy z PP ponad 1,6 mln zł składki, w następnym roku - ponad 11 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Auto ubezpieczone na poczcie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!