W ciągu jedenastu miesięcy 2014 r. polscy przewoźnicy zarejestrowali 1 317 nowych autobusów. To wynik zdecydowanie lepszy niż przed rokiem (+24%) mimo, że w listopadzie był niższy od zeszłorocznego o 30 szt. (-23%).
Autobusowym liderem w Polsce od długiego czasu pozostaje Mercedes-Benz. W okresie styczeń-listopad 2014 krajowi przewoźnicy zarejestrowali 570 pojazdów tej marki, co przełożyło się na jej udział w rynku na poziomie 43%. Taki rezultat Mercedes-Benz zawdzięcza przede wszystkim kategorii MINI, gdzie w tym roku zarejestrowano 405 pojazdów tej marki. To z kolei przełożyło się na ponad 81% udział w tym segmencie i jednocześnie zagwarantowało niemieckiej marce po raz kolejny prymat w całym autobusowym rynku. Na sukces zapracowały także polskie firmy nadwoziowe, które sprzedały 331 pojazdów zabudowanych na modelu Sprinter. Ponadto Mercedes-Benz zarejestrował w Polsce 165 autobusów o dmc>8t (w ramach spółki EvoBus Polska), które w zdecydowanej większości reprezentowały kategorię pojazdów turystycznych i miejskich. Dzięki tym wynikom niemiecka marka zajmuje drugie miejsce (za Solarisem) w zestawieniu powyżej 8 t dmc.
Kolejne miejsce w generalnej klasyfikacji zajmuje Solaris Bus & Coach z wynikiem 211 szt. Dzięki jesiennym dostawom miejskich pojazdów udział rynkowy polskiego producenta wyniósł 16%. Trzecią pozycję w rankingu zajmuje Solbus (89) z udziałem niespełna 7%, a na czwartym miejscu jest czeski SOR (58), który zwiększył udział do ponad 4%. Stawkę najważniejszych autobusowych graczy po 11 miesiącach br. zamykają marki: MAN, Autosan, Setra, Iveco, i AMZ-Kutno.
źródło: PZPM/ JMK
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autobusowa lista przebojów