Aveo z Żerania będzie spolonizowany

Aveo z Żerania będzie spolonizowany
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na eksport trafiła większość Chevroletów Aveo, które pod koniec roku zaczęto montować w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. Firma rozmawia teraz o przeniesieniu do Polski produkcji jak największej liczby części do nowego auta.

W 2007 r. w FSO nie narzekali na brak zajęcia, przypomina Gazeta Wyborcza. W żerańskiej firmie wyprodukowano ponad 70 tys. Lanosów oraz ponad 74 tys. zestawów do ich montażu na Ukrainie. Na początku roku zmontowano też końcową partię 300 małolitrażowych Matizów. Ale dla przyszłości FSO najważniejszy jest teraz nowy model Chevroleta Aveo, którego produkcja oficjalnie zaczęła się na początku listopada. W 2007 r. w żerańskiej fabryce wyprodukowano ponad 2,8 tys. tych nowych aut, z tego blisko 2,6 tys. wyeksportowano na Ukrainę, do ojczyzny koncernu UkrAvto, który od 2005 r. jest głównym akcjonariuszem FSO. Do polskich salonów Chevroleta auto powinno trafić wiosną.

Gazeta Wyborcza pisze, że nowy samochód jest produkowany na licencji koreańskiej firmy GM DAT, która należy do amerykańskiego koncernu General Motors. Dostawca licencji już uznał, że warszawska fabryka nie ma problemów z zapewnieniem odpowiedniej jakości przy produkcji Aveo.

- Zdecydowano, że stała kontrola jakości produkcji już nie jest potrzebna - powiedział GW prezes FSO Janusz Woźniak. Uruchomienie w minionym roku produkcji nowego auta (po raz pierwszy od 8 lat) było wielkim osiągnięciem FSO. Ale jeszcze większym było podpisanie umowy o utworzeniu spółki z General Motors. Przejmie ona większość majątku produkcyjnego żerańskiej fabryki. Tworzenie spółki, w której Amerykanie mieliby 40% udziałów, powinno się zakończyć jeszcze w I kwartale '08. W tym czasie, jak powiedział Woźniak, FSO będzie negocjować przeniesienie do Polski produkcji jak największej liczby części i podzespołów do nowego samochodu. Ich produkcja w kraju pozwoli ograniczyć wydatki na transport z Korei.

Związek z FSO pomoże GM w rywalizacji z Toyotą o pozycję największego producenta samochodów na świecie. Amerykański koncern będzie do swoich statystyk doliczać produkcję spółki z warszawską firmą i dzięki temu poprawi statystyki handlowe o co najmniej 150 tys. samochodów rocznie. Plany są nawet ambitniejsze, bo przedstawiciele UkrAvto zapowiadali, że chcą na Żeraniu produkować 240 tys. nowych modeli Chevroleta rocznie. Aveo to początek. W przyszłości na taśmach montażowych FSO mają się pojawić kolejne modele.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!