6 listopada 2007, wczesne popołudnie - tak jak zaplanowano w harmonogramie działań, tego dnia w fabryce FSO na Żeraniu, oficjalnie ruszyła seryjna produkcja Chevroleta Aveo Sedan.
Na pierwszy ogień idzie czterodrzwiowy Aveo z wyraźnie wyodrębnionym bagażnikiem. Pojazdy tego typu przeznaczone są na rynki europejskie. Całkowicie nowe hatchbacki będą powstawać w tym samym zakładzie od przyszłego roku.
Dotąd GM chwaliło się, że Aveo (na niektórych rynkach, znany jako Kalos) to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Chevroleta w Europie. Żerań ma stać się europejskim centrum produkcji modelu, a pozwoli to zaspokoić popyt i skrócić czas dostawy (wcześniej z Azji), przy obniżeniu kosztów.
Sprzedaż Chevroleta w Europie wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 3 lat, od 190 tys.szt. samochodów w 2004 roku do ok. 300 tys., w roku 2006.
Produkcja w zakładzie FSO będzie powoli wzrastać, aby osiągnąć poziom ok 60 tys.egz. w pierwszym, pełnym roku produkcyjnym 2008. Dalszy wzrost do około 150 000 samochodów rocznie planuje się na okres, po wprowadzeniu wszystkich modeli. Początkowo przy produkcji nowego Chevroleta pracować będzie ok. tysiąca, obecnych pracowników FSO po specjalistycznym przeszkoleniu.
Warszawski zakład, w którym powstawać będzie Aveo, jest własnością długoletniego partnera General Motors, ukraińską firmę UkrAvto. Przedsiębiorstwo to zajmuje się obecnie produkcją i dystrybucją samochodów Chevroleta na Ukrainie, gdzie marka ta ma ponad 8% udział w rynku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Aveo z Żerania - rusza produkcja seryjna