Firma Porsche AG zdecydowała się na zastosowanie dźwiękoizolacyjnych pianek Basotect firmy BASF w komorach silnika modelu Panamera.
Tworzywo Basotect dzięki strukturze otwartych komórek ma wyróżniać się odpowiednimi współczynnikami pochłaniania dźwięku w zakresie średnich i wysokich częstotliwości. Na niską masę wpływa gęstość na poziomie 9 kg/m3. Niewielki ciężar ma z kolei przyczyniać się do zmniejszenia zużycia paliwa i sprzyjać redukcji emisji CO2.
Innym czynnikiem, który miał wpływ na wybór tworzywa była jego odporność termiczna. Basotect ma charakteryzować się długotrwałą odpornością na temperatury powyżej 200 st.Celsjusza. Jurgen Ochs, dyrektor NVH Body (Noise, Vibration, Harshness) działu firmy Porsche tłumaczy: - 250 konny sześciocylindrowy silnik Diesla w modelu Panamera potrafi wytworzyć w komorze silnikowej temperatury rzędu 180 st.C.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BASF pod maską Porsche