XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Bez innowacji ani rusz

Bez innowacji ani rusz
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bolechowski Solaris bezustannie obserwuje rynkowe trendy, żyje z pozyskanych projektów i zdobywa środki na rozwój technologii. Trzeba przyznać, że z sukcesem - ubiegły rok to 1 380 sprzedanych pojazdów (1 100 na eksport).

Producent autobusów, trolejbusów i tramwajów ma coraz silniejszą pozycję poza granicami Polski. - Dostrzegamy i wykorzystujemy zmianę zachowań Europejczyków, którzy coraz częściej wybierają komunikację zbiorową - mówił w Katowicach, podczas "motoryzacyjnego" panelu EEC Zbigniew Palenica - członek zarządu, Solaris Bus & Coach SA.

Przedstawiciel zarządu Solarisa pochwalił się budową nowego kompleksu produkcyjnego za 40 mln zł. Jak zapewnił, trendy proekologiczne w motoryzacji stanowią impuls do rozwoju i trzeba to mieć na względzie. Rynek nie jest łatwy. Firma z Bolechowa myśli nie tylko o Europie - wysyła produkty do ponad 20 krajów. Lista jest okazała: od Zjednoczonych Emiratów Arabskich przez Turcję, Izrael po Szwecję. Zaczęły się podchody do rynku brytyjskiego. Widać pozytywne tendencje w Europie Południowej - stąd kontrakt do Mediolanu, czy Hiszpanii - e-autobusy mają trafić np. do Barcelony. Na rynku czeskim, Solaris celuje w pozycję miejskiego lidera.

Trudność polega na tym, że autobusowi klienci w Europie, w komunikacji zbiorowej domagają się skutecznego eliminowania szkodliwych związków ze spalin. Trzeba więc iść za wymaganiami. Emisja ma w autobusach poważny wpływ na wartość projektów.

Zbigniew Palenica odniósł się do kwestii zaspokajania potrzeb kadrowych, bo o specjalistów jest coraz trudniej. Wskazał na "prowadzenie" przyszłych pracowników: klasę patronacką, praktyki, przyjęcia do pracy. W Środzie jest klasa zawodowa - spawaczy. Solaris zatrudnia inzynierów z 15 krajów, a wynika to ze specyfikacji procesów homologacyjnych.

Przedstawiciel Solarisa zwrócił uwagę na rolę konsekwentnego inwestowania pieniędzy w rozwój i wdrożenia, a potem lokowanie produktu na rynku. Zwykle wysiłek produkcyjny wymaga potem kolejnych lat i pieniędzy na wdrożenie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bez innowacji ani rusz

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!