PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bez innowacji ani rusz

Autor: wnp.pl (AG)
21-04-2015 21:17
Bez innowacji ani rusz

Zbigniew Palenica - członek zarządu, Solaris Bus & Coach SA.

fot. PTWP (GC)

Bolechowski Solaris bezustannie obserwuje rynkowe trendy, żyje z pozyskanych projektów i zdobywa środki na rozwój technologii. Trzeba przyznać, że z sukcesem - ubiegły rok to 1 380 sprzedanych pojazdów (1 100 na eksport).

Producent autobusów, trolejbusów i tramwajów ma coraz silniejszą pozycję poza granicami Polski. - Dostrzegamy i wykorzystujemy zmianę zachowań Europejczyków, którzy coraz częściej wybierają komunikację zbiorową - mówił w Katowicach, podczas "motoryzacyjnego" panelu EEC Zbigniew Palenica - członek zarządu, Solaris Bus & Coach SA.
Przedstawiciel zarządu Solarisa pochwalił się budową nowego kompleksu produkcyjnego za 40 mln zł. Jak zapewnił, trendy proekologiczne w motoryzacji stanowią impuls do rozwoju i trzeba to mieć na względzie. Rynek nie jest łatwy. Firma z Bolechowa myśli nie tylko o Europie - wysyła produkty do ponad 20 krajów. Lista jest okazała: od Zjednoczonych Emiratów Arabskich przez Turcję, Izrael po Szwecję. Zaczęły się podchody do rynku brytyjskiego. Widać pozytywne tendencje w Europie Południowej - stąd kontrakt do Mediolanu, czy Hiszpanii - e-autobusy mają trafić np. do Barcelony. Na rynku czeskim, Solaris celuje w pozycję miejskiego lidera.

Trudność polega na tym, że autobusowi klienci w Europie, w komunikacji zbiorowej domagają się skutecznego eliminowania szkodliwych związków ze spalin. Trzeba więc iść za wymaganiami. Emisja ma w autobusach poważny wpływ na wartość projektów.

Zbigniew Palenica odniósł się do kwestii zaspokajania potrzeb kadrowych, bo o specjalistów jest coraz trudniej. Wskazał na "prowadzenie" przyszłych pracowników: klasę patronacką, praktyki, przyjęcia do pracy. W Środzie jest klasa zawodowa - spawaczy. Solaris zatrudnia inzynierów z 15 krajów, a wynika to ze specyfikacji procesów homologacyjnych.

Przedstawiciel Solarisa zwrócił uwagę na rolę konsekwentnego inwestowania pieniędzy w rozwój i wdrożenia, a potem lokowanie produktu na rynku. Zwykle wysiłek produkcyjny wymaga potem kolejnych lat i pieniędzy na wdrożenie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 283 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP