W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. polscy przewoźnicy zarejestrowali 133 nowe autobusy. To wynik lepszy o 5 sztuk niż przed rokiem, co przede wszystkim jest efektem zwiększonych zakupów autobusów turystycznych.
W 2013 r. czynnikiem napędzającym koniunkturę na rynku była wchodząca z dniem 1 stycznia 2014 r. norma Euro VI, która w znacznej mierze spowodowała grudniową kumulację rejestracji. W tym roku nadal będą sprzedawane autobusy z normą Euro V w ramach końcowej partii produkcji zaakceptowanej przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Nie będą to już więc rekordowe ilości, ale stosunkowo płaska fala przez prawie cały rok. Dodatkowym czynnikiem, który może wywołać zwiększony popyt na autobusy - przede wszystkim miejskie - są listopadowe wybory samorządowe. Co 4 lata samorządowe spółki komunikacyjne wykorzystują ten moment, aby pokazać mieszkańcom swój nowy tabor. Nie przewiduje się skoku liczby rejestracji, gdyż za moment ruszają unijne projekty dofinansowujące zakup niskoemisyjnego taboru w komunikacji miejskiej, jednak krzywa sprzedaży powinna być stosunkowo wysoko na przełomie września i października, podają analitycy z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz firmy JMK, bazując na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bez zaskoczeń na rynku autobusów