Volkswagen Golf GT Sport z silnikiem 1.4 TSI (170 KM), wyposażony w przekładnię DSG został uhonorowany tytułem "Best Technological Innovation of the Year", za najbardziej innowacyjne rozwiązanie technologiczne roku. Pozostawił w pokonanym polu 100 konkurentów.
Golf GT 1.4 TSI zużywa średnio 7,2 litra benzyny. Przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 220 km/h. Zaletą tej jednostki jest wysoki moment obrotowy, którego maksymalna wartość dostępna jest od 1750 obr./min i utrzymuje się do 4 500 obr./min.
Innym silnikiem TSI jest jednostka przedstawiona po raz pierwszy w ub.roku w modelach Golf, Jetta i Touran, dysponująca mocą 140 KM. Osiąga ona maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm już przy 1 500 obr./min i utrzymuje tę wartość na stałym poziomie aż do 4 000 obr/min. Wszystkie silniki TSI zostały opracowane z myślą o zasilaniu benzyną 95-oktanową, choć w silniku o mocy 170 KM zalecana jest benzyna 98-oktanowa.
Silnikami tymi napędzane są modele: Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta i Touran. W roku 2006 i powtórnie w 2007, zostały one wyróżnione prestiżową nagrodą dla najlepszego silnika roku - "Engine of the Year Award".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Błysk geniuszu: downsizing w VW