Najmniejszy z produktów bawarskiego koncernu doczekał się uzupełnienia gamy odmian.
Drugi nowy silnik (montowany w modelu 125d) również ma cztery cylindry, pojemność skokową 2.0 i moc 218 KM, jednak zasilany jest olejem napędowym. Oznacza to wyższy moment obrotowy 450 Nm i niższe spalanie: ok. 4,8 l/100 km. Diesel nie ustępuje też swojemu benzynowemu odpowiednikowi w kwestii osiągów dynamicznych: sprint do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Najbardziej oszczędna wersja w gamie - 116d EfficientDynamics Edition - napędzana jest czterocylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 1.6 l i mocy 116 KM. Dzięki aerodynamicznym nakładkom nadwozia udało się obniżyć zużycie paliwa do 3,8 l/100 km, a emisję CO2 do 99 g/km.
Dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia zastosowano także w modelach z nowym pakietem M Sport, jednak w tym przypadku zamierzeniem konstruktorów było podkreślenie agresywnej sylwetki BMW serii 1. Pakiet obejmuje także sportowe zawieszenie (obniżone o 10 mm) oraz 17- lub 18-calowe obręcze aluminiowe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BMW 1: nowe silniki i pakiet M Sport.