XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

BMW, Daimler i Volkswagen chcą rywalizować z Teslą na wtyczki do ładowarek

BMW, Daimler i Volkswagen chcą rywalizować z Teslą na wtyczki do ładowarek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

BMW, Daimler i Volkswagen chcą rywalizować z Teslą na wtyczki do ładowarek. Firmy wyraziły nadzieję, że budowana wspólnie z Fordem sieć ładowarek dla samochodów elektrycznych nie tylko stworzy europejski standard, ale pozwoli też zwiększyć konkurencyjności względem rywali.

Obecnie Tesla posługuje się innymi protokołami kontrolnymi i wtyczkami do ładowarek, niż samochody produkowane przez koncerny z Japonii i Niemiec. Firmy odpowiedzialne za budowę infrastruktury służącej do obsługi elektryków twierdzą, że liczba rodzajów wtyczek do ładowania będzie musiała się zmniejszyć w celu upowszechnienia infrastruktury, a także utrzymania jej kosztów na niskim poziomie.

W listopadzie 2017 roku BMW, Daimler i Volkswagen poinformowały, że we współpracy z Fordem będą rozwijać sieć 400 publicznych ładowarek dla samochodów elektrycznych, które do 2020 roku znajdą się na głównych drogach 18 krajów Europy.

Jak mówi szef działu elektromobilności w BMW, Claas Bracklo, który kieruje również wspólną inicjatywą koncernów na rzecz budowy infrastruktury ładowania (Charging Interface Initiative), "ostatecznie chodzi o zabezpieczenie możliwości działania dla tych, którzy inwestują w rozwój elektromobilności".

Koncerny, których technologia zwycięży w rywalizacji, będą mogły czerpać duże korzyści z szerokiej sieci infrastruktury, dzięki której ich samochody będą potencjalnie bardziej atrakcyjne dla klientów.

Szwajcarski bank UBS ocenił, że na budowę światowej infrastruktury ładowania będzie potrzeba przeznaczyć kwotę około 360 mld dolarów w ciągu następnych ośmiu lat. Ma to wspomóc między innymi utrzymanie poziomu sprzedaży samochodów elektrycznych oraz ich upowszechnianie. Zdaniem UBS, uniwersalna infrastruktura do obsługi elektryków przyczyni się również do zmniejszenia różnorodności technologii ładowania, łączności i komunikacji, z których obecnie korzysta przemysł motoryzacyjny.

Analitycy rynku wskazują, że elektromobilność wciąż jest na relatywnie wczesnym etapie rozwoju i trudno przewidzieć, które technologie ładowania zwyciężą w rywalizacji, a także czy utrzyma się zróżnicowanie sposobów ładowania aut.

Obecnie rywalizują ze sobą trzy systemy ładowania: stworzona przez Teslę technologia ładowarek Supercharger, rozwijany przez japońskie firmy system CHAdeMO, czyli Charge de Move, a także technologia GB/T z Chin, które są największym obecnie rynkiem dla elektryków.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW, Daimler i Volkswagen chcą rywalizować z Teslą na wtyczki do ładowarek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!