W obliczu światowego kryzysu finansowo-gospodarczego BMW Group zgodnie z oczekiwaniami nie mogła powielić w wynikach sprzedaży roku 2008 rekordowego przyrostu uzyskanego w ub.roku. Wg szefów firmy spadek na poziomie 4,3% w porównaniu z wysokim poziomem 2007 r. można określić jeszcze jako umiarkowany. BMW Group sprzedała w ub. roku na całym świecie łącznie 1 435 876 aut marki BMW, MINI i Rolls-Royce (rok wcześniej 1 500 678 szt.). Tym samym firma osiągnęła wynik plasujący się na II miejscu najlepszych wyników w historii firmy, tuż za rokiem 2007.
Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: - Rok 2008 był dla branży trudnym rokiem. Mimo światowego kryzysu finansowo-gospodarczego osiągnęliśmy w 2008 r. nowe rekordowe wyniki sprzedaży samochodów MINI i Rolls-Royce, w sumie nawet przy spadku o 4,3% udało nam się uzyskać relatywnie dobry wynik. Czynnikiem sprzyjającym była tutaj niewątpliwie technologia Efficient Dynamics, zorientowana na zmniejszenie zużycia paliwa i redukcję emisji CO2, która w międzyczasie stała się standardem we wszystkich modelach BMW i MINI. Robertson dodaje: - My dzisiaj już jesteśmy w tym miejscu, które dla naszych konkurentów jeszcze jest nieosiągalne. Z miesiąca na miesiąc sprzedajemy więcej samochodów z technologią oszczędności paliwa niż inni przez cały rok.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.