XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

BMW i Daimler stawiają na auta kompaktowe

BMW i Daimler stawiają na auta kompaktowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Producenci poszerzają ofertę małych aut,, gdyż ich sprzedaż rośnie dużo szybciej od luksusowych i paliwożernych limuzyn.

Zwrot konsumentów w stronę mniejszych, oszczędniejszych aut zaczyna dotykać europejskich producentów pojazdów klasy premium. To dla nich duże wyzwanie, zważywszy na fakt, że swoje zyski opierają one na wyższych marżach, jakie dają większe modele.

Globalna sprzedaż kompaktowego BMW serii 1, najmniejszego auta tej marki, wzrosła w lipcu o 40%. Ostatnio opublikowane dane potwierdzają trend, który rozpoczął się w maju, kiedy to sprzedaż "jedynki" podwoiła się w porównaniu z analogicznym okresem ub.roku - w czerwcu wzrosła o 53% pisze "Dziennik". W tym samym czasie sprzedaż większych samochodów BMW serii 3,5 i 7 spadała, licząc rok do roku, przez trzy miesiące z rzędu, a w lipcu popyt na najbardziej luksusowe "siódemki" był o 12% mniejszy niż rok wcześniej.

- Wyraźny jest trend w stronę mniejszych silników i mniejszych samochodów, co utrudnia utrzymanie rentowności na obecnych poziomach - mówi "Dziennikowi" Adam Jonas, analityk europejskiej branży samochodowej w Morgan Stanley. W ostatnich latach BMW zwiększało sprzedaż, oferując takie samochody jak seria 1, kompaktowy SUV X3 i rozszerzając ofertę modeli Mini. W 2007 r. koncern sprzedał 1,5 mln samochodów wobec 1,05 mln w 2002 - ale marża operacyjna na sprzedaży aut zmniejszyła się do 6,4% na koniec 2007 r. z 9,2% w 2002.

Tymczasem dane opublikowane przez należącego do Daimlera Mercedesa pokazały podobny trend. Sprzedaż małych smartów wzrosła w lipcu o 27%, podczas gdy cięższych samochodów terenowych Daimlera - takich jak mercedesa klasy M, GL, G oraz vana klasy R, - zmniejszyła się o 19%. Prezes Daimlera Dieter Zetsche zasugerował w lipcu, że firma może wypuścić na rynek amerykański niektóre wersje nowej generacji kompaktów klasy A i B. W ub.tygodniu prezes BMW Norbert Reithofer powiedział, że z powodu zmieniającego się popytu konsumenckiego firma zrezygnowała z planów produkcji SUV'a X7. Z kolei Audi z Grupy Volkswagena z powodu słabej sprzedaży swojego dużego SUV'a Q7 przyspiesza prace nad luksusowym kompaktem A1.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BMW i Daimler stawiają na auta kompaktowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!