BMW Group zakończyła 2010 r. z drugim najlepszym wynikiem sprzedaży w swojej historii. W ub.roku sprzedaż samochodów marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce wzrosła o 13,6%, osiągając łączną liczbę 1461166 pojazdów (w ub.roku 1,286 mln). Tym samym firma umocniła się na pozycji lidera wśród producentów aut klasy premium. Utrzymująca się w ostatnich miesiącach tendencja wzrostowa objęła również grudzień - sprzedaż była wyższa o 14,2% niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego, osiągając liczbę 141358 pojazdów.
Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: - Rok 2010 był dla nas bardzo dobry. Nasze przewidywania co do notowań sprzedaży nowych modeli w pełni się potwierdziły. Tworzymy samochody, które ludzie chcą kupować. Nasze wyniki na całym świecie poprawiły się, zarówno na większych jak i mniejszych rynkach. Udało się zachować odpowiednią równowagę współczynników sprzedaży między rynkami Europy, Azji i obu Ameryk. W przyszłości mamy zamiar utrzymać pozycję lidera wśród producentów aut klasy premium i przewidujemy, iż w 2011 roku wartość sprzedaży wzrośnie do ponad 1,5 mln szt., ustanawiając nowe rekordy sprzedaży dla firmy BWM Group oraz trzech tworzących ją marek. I choć uważnie przyglądamy się problemom gospodarczym z jakimi boryka się świat, jesteśmy przekonani, że nadal będziemy czerpać korzyści z naszej odmłodzonej gamy modelowej, w której skład wejdą m.in. takie pojazdy jak BMW serii 5, BMW X3, BMW X1 oraz MINI Countryman.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BMW rządzi w segmencie premium