Postępująca urbanizacja oznacza, że sieć miejskiego ruchu drogowego coraz szybciej osiąga swe granice pojemności. Prowadzenie samochodu w obszarach miejskich to konieczność ciągłego stawiania czoła sytuacjom skomplikowany, wielowarstwowym, różnym zachowaniom różnych typów kierowców, a także nieprzerwanym zagrożeniom korkami czy kolizjami. Jeśli chcemy zachować nieograniczoną mobilność, konieczne jest, by systemy drogowe były w stanie radzić sobie z tymi zjawiskami.
BMW Group odgrywa aktywną rolę w kształtowaniu mobilności osobistej i zrównoważonej. Dlatego właśnie specjaliści z BMW Group są zaangażowani w inicjatywę badawczą o nazwie UR:BAN (akronim od niemieckiego określenia "przestrzeń urbanistyczna: ukierunkowane na użytkownika systemy wsparcia i zarządzanie siecią"), gdzie zajmują się współdziałającymi inteligentnymi systemami wsparcia kierowcy i zarządzania ruchem drogowym. Badania skupiają się przede wszystkim na człowieku i jego różnorodnym rolom w systemie ruchu drogowego - kierowcy, motocyklisty, pieszego, planisty drogowego… Inicjatywa zrzesza 31 partnerów z branż: motoryzacyjnej, poddostawczej, elektronicznej, programistycznej, z instytutów badawczych i zarządów miast. W ramach inicjatywy prowadzone są prace nad trzema projektami: "Kognitywne wsparcie", "System drogowy zintegrowany online" i "Czynniki ludzkie w ruchu drogowym". We wszystkich trzech projektach BMW Group jest jednym z kluczowych graczy.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BMW w projekcie UR:BAN