BMW zapowiedziało, że wezwie do serwisów ok. 220 tys. pojazdów na całym świecie. Rzecz dotyczy modeli roczników 2002 i 2003 w ramach szerszej kampanii kontrolującej poduszki powietrzne wykonane przez Takata Corp. Akcja serwisowa obejmuje popularne BMW serii 3 sedan, coupe, kabriolety i kombi.
W przypadku BMW i rynku USA, amerykańska National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zapowiedziała konieczność wizyt w serwisach 42 080 pojazdów. Na rodzimym rynku, w Niemczech akcja sieci BMW obejmie 64 044 pojazdy, w Wlk.Brytanii - 24 272, we Włoszech - 13 022, Francji - 10 449, Hiszpanii - 9 954 i Japonii - 7 890 auta.
BMW planuje rozpoczęcie kampanii w lipcu, zapowiedział rzecznik firmy Dave Buchko, dodając, że nie ma informacji o żadnych wypadkach czy urazach użytkowników, związanych z niewłaściwym działaniem poduszek.
Firma przypomina, że wykonane przez Takata poduszki powietrzne dla przedniego fotela pasażera mogą funkcjonować niepoprawnie z powodu wady fabrycznej układu napełniającego.
Oprócz BMW serii 3 z 2002 i 2003 roku, akcja ma objąć również samochody rodziny M3 (Coupe i Cabrio).
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: BMW wezwie do serwisu z powodu poduszek Takata