PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BMW zawiesza rozmowy z Daimlerem na temat przyszłych projektów

Autor: PAP
26-07-2017 15:27
BMW zawiesza rozmowy z Daimlerem na temat przyszłych projektów
Fot. Shutterstock.com

BMW zawiesiło rozmowy z Daimlerem na temat współpracy nad przyszłymi projektami po tym jak koncern, do którego należy marka Mercedes, ujawnił władzom w Berlinie informacje ws. udziału niemieckich firm motoryzacyjnych w kartelu - podaje dziennik "Sueddeutsche Zeitung".

Gazeta powołała się na anonimowe źródła bliskie sprawie.
W zeszłym tygodniu magazyn "Der Spiegel" podał, że koncern Volkswagen oraz należące do niego spółki Audi i Porsche, jak też koncerny BMW i Daimler miały przez lata we wspólnym kartelu uzgadniać kwestie dotyczące techniki, kosztów i dostawców. Tygodnik powołał się przy tym na pisemny materiał, jaki Volkswagen przekazał instancjom ochrony konkurencji w imieniu własnym oraz Audi i Porsche. Również Daimler miał złożyć swego rodzaju zawiadomienie o własnych nagannych praktykach.

Według "Sueddeutsche Zeitung" szefostwo BMW chce zweryfikować plany wspólnych projektów, które miały być realizowane z Daimlerem. Chodzi m.in. o chęć rozwijania sieci stacji szybkiego ładowania dla samochodów elektrycznych; ten projekt miał być realizowany też z Volkswagenem i europejskim oddziałem Forda. Firmy miały też porozumieć się w sprawie wspólnego zakupu części.

Według źródeł "Sueddeutsche Zeitung" ujawnienie przez Daimlera informacji na temat kartelu "całkowicie podważyło" zaufanie BMW do Daimlera.

We wtorek agencja Reutera, powołując się na anonimowe źródła, podała, że decydując się na współpracę z władzami w Berlinie Daimler może uzyskać immunitet.

Jak wynika z udostępnionych "Spieglowi" materiałów, od lat 90. ponad 200 pracowników pięciu firm motoryzacyjnych ustalało w ramach tajnych grup roboczych sposoby wygaszania konkurencji. Dotyczyło to także techniki neutralizowania tlenków azotu w spalinach silników Diesla. Daimler, BMW, Volkswagen, Audi i Porsche uzgadniały wspólnie między innymi rozmiary zbiorników na AdBlue - wodny roztwór mocznika niezbędny do przekształcania tlenków azotu w azot i wodę. Ponieważ duże zbiorniki byłyby droższe, firmy miały się umówić, że będą one małe - co potem nie wystarczało dla skutecznego oczyszczania spalin.

Według "Spiegla", grupy robocze dokonywały także wyboru dostawców podzespołów oraz ustalały ich ceny. W swym zawiadomieniu Volkswagen wskazał na istnienie "podejrzenia", że doszło do "działań naruszających prawo antykartelowe".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 566 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP