Boryszew zamierza dokonać do końca roku przejęć dwóch spółek z branży motoryzacyjnej, wynika ze środowej wypowiedzi szefa rady nadzorczej spółki, Arkadiusza Krężela. W jego ocenie, kolejne dwa lata zajmie ich restrukturyzacja i wkomponowanie w grupę Boryszew.
W jego ocenie, pierwszym więc kryterium dla rady nadzorczej jest możliwość wyeliminowania tych negatywnych przyczyn, z powodu których doszło do kłopotów czy upadłości. I bez takich kalkulacji zarząd nie otrzymuje zgody na wejście w procesy przetargowe. Dlatego Boryszew uczestniczy w tak wielu projektach, by wybrać takie, które z punktu widzenia efektywności grupy będą najlepsze.
"W ramach trwającego obecnie projektu inwestycyjnego mogą to być nawet dwa projekty i będą one dobrze wkomponowane w strategię Boryszewa. Z naszego punktu widzenia najlepsze było by zamknąć pulę inwestycyjną do końca tego roku i skoncentrować się przez następne dwa na restrukturyzacji, zwiększeniu efektywności oraz rezerw jakie dają nam możliwości ulokowania części ich produkcji w polskich strefach ekonomicznych" - podsumował Krężel.
W połowie sierpnia ub. roku Boryszew sfinalizował umowę dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa Maflow Polska za 74 mln zł, z czego ponad połowę stanowiły zapasy i produkty gotowe do sprzedaży. Następnymi krokami w akwizycji grupy Maflow były zakupy spółek w Włoszech, Hiszpanii, Brazylii oraz Indiach.
Po akwizycji przez Boryszew grupy Maflow, jej główy udziałowiec Roman Karkosik poinformował, że planuje nadal rozwijać segment motoryzacyjny i "przygląda się" 8 podmiotom z tej branży. W jego ocenie, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Boryszew może sfinalizować przejęcia co najmniej trzech z nich oraz zakupi lub zbuduje zakład produkcyjny w Indiach.
W ostatnich miesiącach Boryszew złożył oferty na szereg spółek z sektora motoryzacyjnego z Europy Zachodniej (m.in. niemieckie AKT, SaarGummi i Meteor Group, francuskie Sealynx, włoskie Cablelettra) oraz na zakup fabryki w Indiach. Akwizycje mają być sfinansowane po części z planowanej obecnie emisji akcji z prawem poboru.
Narastająco w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 90,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 39,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3133,81 mln zł wobec 2227,51 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Boryszew przejmie dwie spółki z branży automotive do końca roku