PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bosch inwestuje w internet rzeczy i elektromobliność

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
30-01-2017 16:36
Bosch inwestuje w internet rzeczy i elektromobliność
Fot. mat. pras.

Bosch inwestuje w cyfrowe technologie. Ok. 300 mln euro pochłonął nowy ośrodek sztucznej inteligencji, a nakłady na elektromobilność sięgają ok. 400 mln euro rocznie. W 2016 roku koncern zwiększył inwestycje na działalność badawczo-rozwojową do ok. 6,6 mld euro.

– Bosch znajduje się w trakcie największego w swojej historii procesu transformacji. Branże, rynki, technologie – we wszystkich tych obszarach Bosch aktywnie kształtuje zmiany. Miliardowe inwestycje stały się udziałem Grupy Bosch w obszarach Internetu rzeczy (IoT) oraz przemian na rynku motoryzacyjnym i upowszechnienia elektromobilności. W 2016 roku koncern zwiększył inwestycje na działalność badawczo-rozwojową do ok. 6,6 mld euro – powiedział Volkmar Denner.

Sztuczna inteligencja: 300 mln euro na nowy ośrodek badawczy

Na początku roku rozpoczął działalność Bosch Center for Artificial Intelligence (BCAI). Celem ośrodka jest rozszerzanie kompetencji w obszarze sztucznej inteligencji.

– Dzięki swoim czujnikom Bosch wyposażył produkty w umiejętność odczuwania. Teraz firma planuje sprawić, by produkty mogły się uczyć oraz działać w inteligentny sposób – wyjaśnił Denner, który w zarządzie spółki Bosch odpowiada także za badania i rozwój. – Za dziesięć lat trudno będzie wyobrazić sobie produkt Bosch bez sztucznej inteligencji. Albo sam produkt będzie wyposażony w sztuczną inteligencję, albo w jego stworzeniu i produkcji sztuczna inteligencja będzie odgrywać istotną rolę – powiedział Denner.

Już za pięć lat produkty ze sztuczną inteligencją powinny osiągnąć dziesięcioprocentowy udział w obrotach Bosch. BCAI zatrudnia obecnie ok. 100 ekspertów w lokalizacjach Bengaluru (Indie), Palo Alto (USA) oraz Renningen (Niemcy). Do roku 2021 Bosch zainwestuje 300 mln euro w rozbudowę ośrodka. Liczba pracowników ulegnie w tym okresie zwielokrotnieniu. 

Asysta inteligentnych produktów to rynek o wielomiliardowym potencjale

Według firmy Bosch personalizacja Internetu rzeczy jest kolejną fazą rozwoju integracji w sieci.

– Z pomocą sztucznej inteligencji Bosch zmieni produkty w inteligentnych asystentów. Produkty staną się partnerami, towarzyszami i osobistymi asystentami – powiedział prezes spółki Bosch.

Według prognoz ekspertów rynkowych z firmy Tractica do 2021 roku liczba użytkowników cyfrowych asystentów wzrośnie o ponad 350 proc.

– Cyfrowy asystent to ważny element łączący nas z klientem. Dzięki produktom zintegrowanym Bosch może pozostać w bezpośrednim kontakcie z klientem. Im lepiej znamy naszych użytkowników, tym lepiej możemy spersonalizować naszą ofertę usług – powiedział Denner.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 504 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP