PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bosch nie jest jedyny. Wiele firm wciąż pracuje nad dieslem

Autor: wnp.pl (PIM)
04-06-2018 06:02 |  aktualizacja: 04-06-2018 06:19
Bosch nie jest jedyny. Wiele firm wciąż pracuje nad dieslem

Koncerny motoryzacyjne wciąż pracują nad poprawą technologii silników wysokoprężnych

Fot. Shutterstock

Volkswagen, Daimler, Bosch, Aramco, brytyjscy naukowcy – prace nad poprawianiem diesla ciągle trwają. Silniki te wciąż mają wielu zwolenników.

  • Światowe koncerny wciąż pracują nad poprawieniem silników diesla.
  • Bosch zaprezentował technologię mogącą zredukować niemal do zera emisję tlenków azotu.
  • Prace obejmują m.in. konstrukcję silników wysokoprężnych na... benzynę.
Po skandalu Volkswagena zaczęła spadać sprzedaż diesla, niektóre koncerny samochodowe zapowiedziały całkowitą rezygnację z tych silników. Coraz częściej jednak dają się słyszeć głosy wzywające do dalszej pracy nad poprawą technologii diesla.

W ubiegłym roku Elżbieta Bieńkowska, unijna komisarz ds. przemysłu stwierdziła, że choć Unia powinna szybko kierować się w stronę samochodów zeroemisyjnych, to ani politycy, ani przemysł nie mogą być zainteresowani gwałtownym załamaniem się rynku diesli. Może to uderzyć w producentów samochodów w czasie, gdy administracja chce by mieli oni środki na inwestowanie w czyste technologie. Przemysł motoryzacyjny wciąż więc pracuje nad silnikami spalinowymi, także dieslami.

Czytaj także: Elektryk, hybryda czy diesel - jaki napęd będą miały samochody jutra?

Ahmad Al Khowaiter, dyrektor technologiczny koncernu petrochemicznego Saudi Aramco podczas tegorocznego salonu samochodowego w Detroit powiedział, że choć samochody elektryczne mają swoją rolę do odegrania, to najbardziej efektywnym sposobem na zmniejszenie emisji jest poprawa efektywności silników spalinowych.

Saudi Aramco wspiera koncerny motoryzacyjne w pracy nad silnikami wysokoprężnymi... na benzynę. Wysoki stopień sprężania prowadzący do zapłonu mieszanki to jeden z sekretów efektywności diesla. Zmiana paliwa ma zmniejszyć wielkość emisji szkodliwych związków. Wprowadzenie tego typu silnika w roku 2019 zapowiedziała już Mazda.

Ostatnio kolejny krok do zrewolucjonizowania diesla zrobił Bosch, opracowując rozwiązanie, które mogłyby umożliwić producentom pojazdów zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx) tak drastycznie, że już dziś spełniałyby limity, które mają wejść w życie od 2020 roku. - Jest przyszłość dla diesli. Dzisiaj chcemy raz na zawsze zakończyć debatę na temat rychłego końca silników wysokoprężnych - powiedział prezes Boscha dr Volkmar Denner na konferencji prasowej, na której przedstawił to rozwiązanie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 276 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.