Podczas rozegranego ostatnio słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans ponownie zatriumfowała technologia dieslowska. Skonstruowane we współpracy z koncernem Bosch bolidy Audi R10 TDI i Peugeot 908 HDi w końcowej klasyfikacji zajęły aż sześć pierwszych miejsc.
Na najwyższym podium po raz trzeci z rzędu stanęła drużyna Audi Sport. Tegoroczny Le Mans bezsprzecznie należał do silników Diesla. Tak jak i w latach poprzednich, do zwycięskich bolidów Audi R10 TDI i Peugeot 908 HDi Bosch skonstruował kompletne systemy wtryskowe Common Rail, składające się z pomp wysokociśnieniowych, zasobników (Rails), piezowtryskiwaczy typu "Inline" oraz specjalnie zaadaptowanego sterownika, który analizuje szereg danych uzyskiwanych z czujników i kontroluje proces wtrysku paliwa. Konstruktorom Boscha po raz kolejny udało się optymalnie zestroić poszczególne elementy systemów Common Rail. Tak przygotowane bolidy odpowiednio wykorzystują zasadnicze zalety technologii Common Rail, tj. wysoki moment obrotowy przy niskim zużyciu paliwa.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bosch triumfuje w Le Mans