Co lepiej służy gospodarce: rozwijanie rodzimego sektora części motoryzacyjnych czy lokowanie zagranicznych montowni pojazdów?
Według ubiegłorocznego raportu PwC polska branża motoryzacyjna to około 2700 firm (w trzech czwartych małych i mikroprzedsiębiorstw zatrudniających poniżej 10 osób). Motoryzacja jest pod względem wielkości drugim po branży spożywczej działem przemysłu w Polsce. Wartość jego sprzedaży wyniosła w 2015 roku prawie 110 mld zł. O jego sile nie decydują przy tym producenci pojazdów, stanowiący tylko 8 proc. krajowych firm motoryzacyjnych. Największą grupą są producenci części - segment, który w ostatnich latach mocno się rozwija.
W marcu 2016 roku eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego po raz pierwszy przekroczył 2 mld euro. W kwietniu sięgnął 2,14 mld euro, w ciągu roku poprawiając wynik o ponad 18 proc.!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.