PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Capgemini: płatne przejazdy wspólne i indywidualne wpływają na sprzedaż aut

Autor: wnp.pl (PIM)
17-05-2017 11:43
Capgemini: płatne przejazdy wspólne i indywidualne wpływają na sprzedaż aut
Fot. Fotolia

Co trzeci konsument uznaje usługi związane z transportem za alternatywę dla posiadania samochodu, a  ponad połowa za dodatkowy sposób na podróżowanie (obok posiadania pojazdu).

Zgodnie z nowym badaniem przeprowadzonym przez Capgemini, ponad jedna trzecia osób kupujących samochód (34 proc.) uważa płatne wspólne podróżowanie i  usługi przejazdów na zamówienie za dobrą alternatywę dla posiadania pojazdu. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów wciąż rośnie w szybkim tempie, dane zebrane przez Capgemini pokazują zmianę strategii wiodących producentów samochodowych, którzy zaczęli już inwestować w usługi związane ze wspólnymi przejazdami samochodowymi poprzez opracowanie i nabywanie rozwiązań w tym zakresie lub rozpoczynanie współpracy partnerskiej, by dopasować się do zmieniających się postaw konsumenckich. Siedemnasty raport „Cars Online” opracowany przez Capgemini, „Beyond the car”, zawiera ponadto dobre wiadomości dotyczące tradycyjnych modeli sprzedaży samochodów osobowych wobec intensywnego rozwoju branży usług płatnych przejazdów wspólnych i indywidualnych. Ponad połowa respondentów (56 proc.) uważa, że usługi, takie jak Uber, Didi czy BlaBlaCar uzupełniają model oparty na posiadaniu samochodu na własność.
Co więcej, odsetek ten jest jeszcze wyższy w grupie młodych nabywców samochodów w wieku od 18 do 34 lat (64 proc.) oraz klientów obecnych na rynkach wschodzących — chińskim (77 proc.) i indyjskim (63 proc.). Znaczenie inwestycji największych producentów samochodów w programy związane z tego typu usługami transportowymi podkreśla fakt, że dwie trzecie klientów (66 proc.) uważa, że marki samochodowe są istotnym czynnikiem wpływającym na ich decyzję dotyczącą wyboru programu płatnych przejazdów wspólnych lub indywidualnych. Tego oferta tego typu może stać się ważną częścią nowego cyklu sprzedaży samochodów.

W badaniu udział wzięło ponad 8 tys. klientów z ośmiu kluczowych rynków - Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Włoch, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

komentuje: „Na rynku sprzedaży samochodów mamy obecnie do czynienia ze złotym wiekiem, ale wiadomo już, że ta sytuacja nie będzie trwać bez końca w obecnej formie. Producenci samochodowi zdają sobie sprawę, że muszą zareagować na zmianę zwyczajów konsumenckich, jeśli chcą zachować obecne tempo wzrostu. Przejmowanie pozycji lidera branży płatnych przejazdów wspólnych i indywidualnych stanie się nie tylko nowym źródłem przychodów dla producentów aut, ale także pozwoli im wzbudzić świadomość opinii publicznej oraz wypracować nowy rodzaj relacji z klientami – wyjaśnia Kai Grambow, global head of Automotive w Capgemini.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 349 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 854 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP