Od pewnego czasu na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy gracz - spółka Carport, zajmująca się organizacją i prowadzeniem aukcji samochodów używanych.
- Carport to odpowiedź na wzrastające potrzeby rynku motoryzacyjnego w Polsce i wzrost popularności leasingu jako źródła finansowania flot samochodowych w przedsiębiorstwach oraz usług CFM wśród przedsiębiorców. Od samego początku podszedłem do tego projektu z ogromnym entuzjazmem - komentuje H. van Holst.
- Carport to platforma stworzona do handlu samochodami pomiędzy firmami nie tylko z Polski, ale i z innych krajów Unii Europejskiej. Zastosowanie systemu aukcyjnego umożliwia uzyskiwanie najbardziej korzystnych cen, zapewnia przejrzystość transakcji oraz dotarcie z ofertą do szerokiego grona klientów branżowych np. komisów samochodowych - mówi Adam Zalaszewski, Prezes Zarządu.
Zamierzeniem spółki jest uzyskanie pozycji istotnego kanału dystrybucji dla dysponentów flot samochodowych z Europy Zachodniej. Część z importowanych do Polski samochodów to m.in. pojazdy poleasingowe, które trafiają do kraju poprzez dwóch, trzech pośredników.
Carport z systemem aukcyjnym może znacząco poprawić ekonomikę tych operacji poprzez umożliwienie zawierania transakcji na korzystniejszych poziomach cenowych. W aukcjach po stronie kupujących (licytatorzy) mogą brać udział wyłącznie podmioty gospodarcze, zajmujące się zawodowo sprzedażą lub pośrednictwem w sprzedaży pojazdów (w tym dealerzy i komisy samochodowe). Natomiast po stronie dostawców w aukcjach mogą uczestniczyć firmy i instytucje działające na terenie RP oraz innych krajów Unii Europejskiej, w tym banki, firmy leasingowe, towarzystwa ubezpieczeniowe, spółki zarządzające flotami (branża CFM) oraz inne podmioty posiadające floty samochodowe. Zatem jest to przykład przedsięwzięcia B2B.
Założono umożliwienie klientom (dostawcom i sprzedawcom pojazdów) realizacje szeregu usług związanych z transakcjami aukcyjnymi, np. transport i logistyka flot, badania techniczne i wyceny pojazdów, mycie i szybkie naprawy, wymiana opon, ubezpieczenia i dostęp do produktów finansowych.
Mirosław Kwiatkowski, Prezes Watin Leasing&Finance: - Jestem przekonany, że takie przedsięwzięcie wpisze się na trwałe do kalendarza fleet managerów odpowiedzialnych za sprzedaż flot samochodowych w korporacjach, firmach leasingowych i sektorze CFM oraz przedsiębiorców zajmujących się ich remarketingiem do ostatecznych odbiorców. Dotychczasowe procesy remarketingu tych flot z pewnością ulegną znacznemu przyspieszeniu i uproszczeniu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Carport: moto-aukcje dla specjalistów