Chińskie władze przyjęły plan, którego celem jest wejście do światowej czołówki krajów produkujących hybrydowe auta (również autobusów). Plan ten ma być osiągnięty w ciągu najbliższych 3 lat.
Jak pisze "Puls Biznesu" ponieważ, obecnie Chiny są daleko za USA, Japonią oraz innymi krajami produkującymi spalinowe pojazdy szansą dla niech jest przeskoczenie obecnej technologii.
Liderem w produkcji hybrydowych aut jest Japonia, gdzie produkuje się np. Toyotę Prius lub Hondę Insight. Zdecydowanie w tyle w tej dziedzinie pozostają USA. Jedynym z pierwszych amerykańskich masowych aut hybrydowych typu plug-in jest Chevrolet Volt, którego wejście na rynek planowane jest dopiero w przyszłym roku.
Intencją Chin jest nie stworzenie przemysłu, który da setki miejsc prac i powiększy eksport kraju, lecz zredukowanie zanieczyszczeń i zmniejszenie zależności od ropy z krajów Bliskiego Wschodu. Chiny pozyskują 75% swojej energii ze spalania węgla, co emituje dużo więcej sadzy i gazów cieplarnianych niż przy użyciu alternatywnych surowców.
W ciągu 2 lat Chiny planują zwiększyć produkcję do 0,5 mln hybrydowych i elektrycznych aut i autobusów rocznie.