W okresie I-IX '08 europejska sprzedaż Chevroleta zwiększyła się w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o prawie 17%, co przekłada się na udział rynkowy rzędu 2,2%. Auta tej marki od roku wytwarzane są w zakładach FSO na Żeraniu.
Z punktu widzenia sprzedaży GM na całym rynku europejskim, wyniki w okresie I-IX br. były gorsze niż rok wcześniej o 1,9%, osiągając skumulowany wynik 1 620 619 egz.
Na tym tle korzystnie prezentuje się zwłaszcza Chevrolet, dla którego wielkość sprzedaży osiągnęłą rekordowy poziom 385 653 sztuk (+16,8%).
Dobre wyniki w krajach Europy Wschodniej pomogły nieco złagodzić skutki trudnej koniunktury na rynkach zachodnioeuropejskich, gdzie sprzedaż grupy General Motors skurczyła się o 10,7% do 1 148 535 egz.
Opel - druga marka należąca do grupy, z produkcją aut m.in. na terenie Polski, sprzedała europejskim klientom wspólnie z siostrzaną marką Vauxhall łącznie 1 174 534 pojazdy (-6,1%).
W Europie Zach. Opel/Vauxhall podobnie jak marki konkurencyjne odczuwa skutki trudnej koniunktury, notując spadek sprzedaży o 10,7%, jednak we wschodniej części Starego Kontynentu nadal utrzymuje wysokie loty. W Europie Wsch. marka rozwijała się trzykrotnie szybciej niż cała branża, natomiast w Europie Środk. tempo wzrostu było dwa razy większe niż wynik dla całej branży.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chevrolet: kryzysowy wzrost sprzedaży