Chevrolet opiera się jak może

Chevrolet opiera się jak może
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przy wzroście sprzedaży w Europie Zachodniej i jej spadku na zredukowanym rynku Europy Środkowowschodniej, Chevrolet stara sie utrzymać pozycję przy udziale rzędu 2,2% rynku europejskiego ogółem w pierwszych sześciu miesiącach br. Całkowita sprzedaż osiągnęła poziom 214 520 szt., w porównaniu do 269 319 szt. w okresie I-VI 2008.

Chevrolet sprzedał 85 800 samochodów w Europie Zachodniej w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. To o 1,6% więcej, niż w analogicznym okresie ub.r. - W tych trudnych gospodarczo czasach klienci pragną dobrze wyposażonych aut oferowanych za przystępną cenę - mówi Wayne Brannon, dyrektor ds. operacji europejskich Chevroleta.

Firma odnotowała szczególnie wysoki wzrost sprzedaży we Francji i w Niemczech w pierwszym półroczu br., przy rejestracji ponad 4 000 pojazdów w każdym z tych państw i wzroście o odpowiednio 95 i 35%. We Włoszech, stanowiących największy rynek Chevroleta w Europie Zach., w okresie I-VI sprzedaż wzrosła o ponad 2 000 pojazdów, czyli 8,3%. Chevrolet zdobył również znacznie większy udział w kurczącym się rynku hiszpańskim i brytyjskim, gdzie wzrost wyniósł odpowiednio 0,8 i 0,3 pp.

W Rosji, gdzie rynek zmniejszył się o połowę w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku, Chevrolet zachował swoją pozycję nr 1 wśród marek zagranicznych i stabilny udział w rynku rzędu 8%.

W pierwszym półroczu br. Chevrolet sprzedał w Polsce 3 825 aut i tym samym osiągnął najlepszy rezultat od momentu wejścia tej marki na nasz rynek. Najlepszy czerwcowy wynik sprzedaży w historii, wynoszący 420 szt., oraz najlepszy w historii II kwartał, 1 414 samochodów, to kolejne tegoroczne rekordy Chevroleta w Polsce. Sprzedaż modelu Aveo, m.in. z nowym silnikiem o poj. 1.2 (82 KM), w I kw. br. wyniosła 2 142 szt (+20%). Sprzedaż Chevroleta Captivy wyniosła w tym czasie 240 samochodów (+15%).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chevrolet opiera się jak może

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!