Przy wzroście sprzedaży w Europie Zachodniej i jej spadku na zredukowanym rynku Europy Środkowowschodniej, Chevrolet stara sie utrzymać pozycję przy udziale rzędu 2,2% rynku europejskiego ogółem w pierwszych sześciu miesiącach br. Całkowita sprzedaż osiągnęła poziom 214 520 szt., w porównaniu do 269 319 szt. w okresie I-VI 2008.
Firma odnotowała szczególnie wysoki wzrost sprzedaży we Francji i w Niemczech w pierwszym półroczu br., przy rejestracji ponad 4 000 pojazdów w każdym z tych państw i wzroście o odpowiednio 95 i 35%. We Włoszech, stanowiących największy rynek Chevroleta w Europie Zach., w okresie I-VI sprzedaż wzrosła o ponad 2 000 pojazdów, czyli 8,3%. Chevrolet zdobył również znacznie większy udział w kurczącym się rynku hiszpańskim i brytyjskim, gdzie wzrost wyniósł odpowiednio 0,8 i 0,3 pp.
W Rosji, gdzie rynek zmniejszył się o połowę w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku, Chevrolet zachował swoją pozycję nr 1 wśród marek zagranicznych i stabilny udział w rynku rzędu 8%.
W pierwszym półroczu br. Chevrolet sprzedał w Polsce 3 825 aut i tym samym osiągnął najlepszy rezultat od momentu wejścia tej marki na nasz rynek. Najlepszy czerwcowy wynik sprzedaży w historii, wynoszący 420 szt., oraz najlepszy w historii II kwartał, 1 414 samochodów, to kolejne tegoroczne rekordy Chevroleta w Polsce. Sprzedaż modelu Aveo, m.in. z nowym silnikiem o poj. 1.2 (82 KM), w I kw. br. wyniosła 2 142 szt (+20%). Sprzedaż Chevroleta Captivy wyniosła w tym czasie 240 samochodów (+15%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chevrolet opiera się jak może