Chevrolet z nową ceną i nową karoserią

Chevrolet z nową ceną i nową karoserią
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koreański, a wkrótce także i polski Chevrolet, to dzisiaj marka auta najlepiej sprzedającego się w całym General Motors, a w Europie najszybciej rosnąca.

Lada dzień okaże się, czy GM utracił na rzecz Toyoty pozycję lidera na światowym rynku motoryzacyjnym. Gdyby tak się stało, to ma szanse, aby odzyskać pozycję dzięki rosnącej popularności swojej najnowszej marki światowej Chevrolet, auta produkowanego również w Polsce - przypomina Rzeczpospolita. Ubiegły rok Chevrolet zamknął wzrostem sprzedaży o 33,6%, do 457 tys. pojazdów. Na niektórych rynkach - w Europie Środkowej i Wschodniej - wzrost ten wyniósł 53%, w Rosji aż 70%. Wkrótce w UE chevrolety stanieją, bo większość komponentów będzie pochodziła od polskich producentów, czyli auta nie będą obciążone 10% cłem. Dziś najtańszy aveo w Polsce kosztuje ok. 33 tys. zł.

Mark Adams, odpowiedzialny za dział projektowania GM zapowiedział, że wkrótce zmieni się również wygląd zewnętrzny pojazdu. A jeśli tak się stanie, to pojawić się może więcej chętnych do jego kupna wynika ze słów Wojciecha Drzewieckiego, prezesa Samaru, firmy monitorującej rynek motoryzacyjny w Polsce.

Rzeczpospolita pisze, że za dwa miesiące zostaną podpisane dokumenty ustanawiające joint venture między GM i Daewoo Auto Technologies (GM DAT), ale produkcja w FSO idzie pełną parą. W tym roku zostanie wyprodukowanych 70 tys. modeli Aveo sedan, od drugiego półrocza dojdą kolejne odmiany - trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. W 2009 r. zostanie wyprodukowanych co najmniej 100 tys. aut, a w spółce będzie zatrudnionych 1950 osób (teraz 2400). Nikt jednak nie straci pracy, bo ludzie pozostaną w FSO, a zajmą się m.in. logistyką i usługami dla koreańsko- amerykańsko- ukraińskiej spółki.

Dla nowej spółki istnieje zagrożenie ograniczeniem ze strony Komisji Europejskiej - do 2011 roku nie może produkować więcej niż 150 tys. aut rocznie. Jeśli ten pułap przekroczy, będzie musiała oddać 68 mln euro pomocy publicznej (52 mln gwarancji i 16 mln euro wsparcia finansowego). Władze GM już wcześniejszej sygnalizowały, że w razie czego nowi właściciele FSO są gotowi zwrócić pomoc.

Dla chevroletów nie ma zagrożenia ze strony chińskich produktów na rynku UE. Jak wynika ze słów szefa Samaru, Wojciecha Drzewieckiego, Chevrolet jest już marką rozpoznawaną a Chińczyków czeka dużo pracy, aby osiągnąć parametry uzyskiwane przez auta produkowane i sprzedawane w Europie. GM DAT będzie produkował też nowy model - najmniejsze auto koncernu. Na razie najtańszy jest matiz/spark – 4500 USD. Nowy pojazd, niewykluczone że będzie też produkowany w FSO, ma kosztować poniżej 4 tys. USD.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!