Od stycznia do czerwca Chevrolet Europe sprzedał 232 417 samochodów, co stanowi wzrost o 16 401 sztuk lub o 8% w porównaniu do roku poprzedniego (2009: 216 016 pojazdów). Udział Chevroleta w rynku europejskim wzrósł o 0,14 pp do 2,4% przy uwzględnieniu wzrostu udziału w 13 rynkach europejskich.
Chevrolet odnotował szczególnie wysoki wzrost sprzedaży w wielu krajach południowoeuropejskich, w Hiszpanii, Francji, Portugalii, Grecji i Turcji. Dania, Holandia, Szwecja, Szwajcaria i Belgia również odnotowały trzy- lub dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
W Rosji, gdzie rynek stopniowo się odradza, Chevrolet utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród producentów zagranicznych i stabilny udział w rynku wynoszący 6,5%.
Dzięki wprowadzeniu do oferty nowego modelu w segmencie mini (Spark), firma zdołała zwiększyć udział w tym nieco kurczącym się segmencie z 5,7 do 7% w Europie i zająć IV miejsce wśród najlepiej sprzedających się na nim marek dzięki sprzedaży 50 127 pojazdów.
W segmencie kompaktowych sedanów Chevrolet Cruze nadal utrzymuje wiodącą pozycję w wielu krajach i udział w segmencie osiągający nawet 36% (Hiszpania).
Sprzedaż marki Chevrolet na polskim rynku wyniosła w czerwcu 518 samochodów (+22,7% w stos. do maja br. /422 samochody). Jest to także najlepszy wynik sprzedaży uzyskany w miesiącu czerwcu przez Chevroleta w Polsce od początku wejścia firmy na rynek, tj. 2004 r. Łączna sprzedaż Chevroleta w pierwszej połowie br. wyniosła 3 099 sztuk.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chevrolet zwiększa sprzedaż