Chińczycy pilnują trendów

Chińczycy pilnują trendów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Podobnie jak w chińskiej baśni "Przemiana w motyla", pojazdy Geely napędzane alternatywnym paliwem przeszły długą, trudną drogę, która doprowadziła je do pekińskiego pokazu Auto Show, gdzie miały swoją premierę. Przez lata firma Geely była zaangażowana w badania i rozwój alternatywnych systemów zasilania dla pojazdów, a 5 pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym przeznaczonych do masowej produkcji zostanie wypuszczonych na rynek przez firmę w ciągu 2 najbliższych lat.

Firma Geely zaprezentowała dwa pojazdy elektryczne - EK-1 oraz EK-2. Pierwszy jest napędzany akumulatorem kwasowo-ołowiowym, osiągając maksymalną prędkość 80 km/h i zasięg 80 km, natomiast EK-2 jest napędzany akumulatorem z fosforanu żelaza i litu osiągając maksymalną prędkość 150 km i zasięg 180 km oraz jest w stanie naładować 80% pojemności akumulatora w 18 minut.

Opracowując alternatywny system zasilania, Geely nie ograniczyła się do jednego konkretnego kierunku rozwoju i badań, lecz zróżnicowała swoją strategię rozwoju, zajmując się wieloma aspektami w różnych okresach czasowych. Wg jednego z pracowników wyższego szczebla Geely, obecnie, przy udziale wielu różnych czynników, w praktyce na rynku samochodowym zasilanie alternatywnymi paliwami wciąż stanowi jedynie opcję dla całego globalnego przemysłu samochodowego, a przynajmniej nie jest tak ujednolicone jak silnik spalinowy. Uwzględniając powyższe, jeśli chodzi o rozwiązania z zakresu alternatywnych paliw, strategia Geely polega na opracowywaniu wielu różnych napędów, które będą w stanie spełnić zapotrzebowanie rynku oraz sprostać wyzwaniom przyszłości. Oprócz pojazdów z elektrycznymi akumulatorami, Geely prezentuje model wyposażony w system GSC (Geely Intelligent Stop-Go System, Inteligentny System Zatrzymywania i Uruchamiania) oraz dwa modele GPEC (Geely Plug-in Electric Hybrid Vehicle, Pojazd z Napędem Hybrydowym lub Elektrycznym).

W kwestii silników hybrydowych lub elektrycznych z możliwością doładowania bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego lub korzystając z szybkich stacji ładowania, które nie należy do najnowszych technologii, Geely ukończyła projekt dla modeli seryjnych i równoległych, gotowych do masowej produkcji. I tak ostatnio wypuszczony na rynek EC7 wyposażony jest w systemy GPEC (Geely Serial Plug-in Electric) z akumulatorem fosforanowym, silnik 1.0, zasięg 60 km przy pracy jedynie akumulatora. Z kolei EC8 z silnikiem 2.4 wyposażony jest w GPEC (Geely Plug-in Electric Hybrid Vehicle, równoległy).

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chińczycy pilnują trendów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!