Chiński Grand Tiger coraz bliżej Lublina

Chiński Grand Tiger coraz bliżej Lublina
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jeszcze w tym roku Pol-Mot Warfama może ruszyć ze sprzedażą pick-upów Grand Tiger.

Jak pisze Parkiet, powołując się na wiceprezesa spółki Karola Zarajczyka, Warfama prowadzi zaawansowane rozmowy z producentem auta, chińskim Zhongxing Automobile w sprawie uruchomienia montażu.

Pierwsza testowa partia 50 aut wyjedzie z zakładu w Lublinie w najbliższych miesiącach. O dalszym losie projektu zadecyduje m.in. popyt - mówi Zarajczyk. Jeżeli stronom uda się porozumieć, Warfama mogłaby oferować tigery nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach UE - uzyskana w marcu 2009 r. homologacja obejmuje cały obszar Wspólnoty.

Co do homologacji Pol-Mot Warfama w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonał wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej. Inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.

Świadectwo homologacji o numerze PL*4152*00 wydane zostało przez Ministerstwo Infrastruktury na pojazd typu 21A marki ZXAUTO o nazwie handlowej Grand Tiger. To samochód typu pickup z podwójną kabiną oraz przestrzenią ładunkową. Posiada napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia napędu przedniej osi. Grand Tiger będzie wyposażony w silnik diesla marki Hyundai D4CB 2, 5 l, spełniający normę Euro IV. Silnik wg danych fabrycznych ma spalać w cyklu miejskim 11, 5 l/100 km, w cyklu pozamiejskim 7, 2 l/100 km, a cyklu mieszanym 8, 8 l/100 km.

Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w system ABS i EBD klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek, radio z CD. Opcjonalnie dostępne będą m.in. dwie przednie poduszki powietrzne oraz czujniki parkowania. W trakcie procesu uzyskiwania homologacji samochód przejechał ponad 30 tys. km w różnych warunkach drogowych.

Jakie są priorytety Warfamy na rok 2010? Wiceprezes Warfamy wskazuje m.in. na rozwój sprzedaży ciągników. Spółka w tym roku chce sprzedawać m.in. pojazdy chińskiej marki Foton oraz ciągniki Pol-Mot produkowane we współpracy z turecką firmą Hattat Tarim.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chiński Grand Tiger coraz bliżej Lublina

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!