Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Chiński Wielki Mur jesienią wjedzie do Polski

Autor: Dziennik
22-07-2008 11:13
Chiński Wielki Mur jesienią wjedzie do Polski

Dystrybutor chińskiej marki chce sprzedawać w Polsce wyłącznie samochody terenowe, przynajmniej na początku.

Great Wall Cars, polski dystrybutor chińskiej marki Great Wall Motor (Great Wall = Wielki Mur), jesienią zamierza rozpocząć sprzedaż w naszym kraju. Jak pisze "Dziennik" w tym samym mniej więcej czasie chińskie samochody chcą wprowadzić do Polski dwie inne firmy. Sprzedaż marki Brilliance chce rozpocząć niemiecka spółka Brilliance Motors Deutschland, a Pol-Mot Holding szykuje montaż modelu Grand Tiger ze stajni ZhongXing Autos,
Great Wall Motor, którego akcje notowane są na giełdzie w Hongkongu, to jeden z największych producentów samochodów w Chinach. Od 2006 r. firma za pośrednictwem spółki Euroasia sprzedaje też auta w Europie Zachodniej.

Mirosław Piotrowski, prokurent Great Wall Cars z Radomia, deklaruje, że w pierwszej fazie chińskie auta sprzedawane będą za pośrednictwem 18 dealerów. Na początek będą oferować dwa modele: CUV Hover łączący cechy samochodu osobowego, SUV-a i terenówki oraz pick-up Safe.

Radomska spółka zrezygnowała natomiast z importu do Polski modelu GWPeri podobnego do Fiata Pandy. Kilka dni temu na wniosek koncernu Fiat włoski sąd zakazał sprzedaży tego auta w Europie. Sprawa nie jest jeszcze przesądzona, bo chiński producent odwołał się od werdyktu. Jak twierdzi Piotrowski, nawet jeżeli nie byłoby żadnych przeszkód prawnych w sprzedaży tego auta, to cena, po jakiej może być ono ostatecznie sprzedawane w Polsce, nie gwarantuje powodzenia projektu. - Różnica w cenie aut osobowych produkowanych w Chinach wobec europejskiej konkurencji jest niewielka. Inaczej jest z terenówkami - podkreśla Piotrowski, w rozmowie z "Dz".

Cena chińskiego pick-upu ma się kształtować w okolicach 55-65 tys. zł netto, a terenówkę będzie można kupić za 70-85 tys. zł brutto. W zderzeniu z japońskimi odpowiednikami dostępnymi w Polsce będzie do 30 tys. zł taniej.

Eksperci motoryzacyjni mają mieszane uczucia. I nie chodzi nawet o markę czy jakość samochodów, ale o samego importera. - Nie do końca wiadomo, czy radomska spółka jest faktycznie przedstawicielem Great Wall Motor, czy też organizuje ten import na własną rękę. Wątpię też, czy firmie faktycznie udało się zbudować sieć dystrybucji - twierdzi Marek Konieczny z Polskiej Izby Motoryzacji, który zauważa też, że radomska spółka, choć działa w Polsce już od 2 lat, to do tej pory sprowadzała chińskie samochody wyłącznie w ramach tzw. importu indywidualnego. A ten sposób importu nie wymaga koniecznej w przypadku masowej sprzedaży homologacji, czyli urzędowego dopuszczenia pojazdów do ruchu.

- Do września przebrniemy przez procedury homologacyjne - zapewnia Piotrowski. Przyznaje, że procedura ta nie jest łatwa, ale firma podobno znalazła sposób na szybkie załatwienie sprawy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

35 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP