Rekordową liczbę samochodów różnego typu sprzedał w ub.r. General Motors i jego spółki joint venture w Chinach - 2547,2 tys., o 8,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Utrzymaliśmy też przewagę nad konkurentami, pomimo spowolnienia wzrostu sprzedaży na rynku chińskim – powiedział Kevin Wale'a, prezes i dyrektor naczelny grupy China GM – Było to możliwe m.in. dzięki rozszerzeniu gamy pojazdów i uatrakcyjnieniu oferty.
GM i jego spółki produkcyjne w Chinach wprowadził w ub.r. 12 nowych modeli.
Shanghai-GM sprzedał 1,2 mln samochodów na rynku krajowym, tj. o 16,2 proc. więcej niż w 2010 r. SAIC-GM-Wuling był krajowym liderem sprzedaży wśród producentów pojazdów mini-commercial – nabywców znalazło 1,29 mln takich aut, o 4,8 proc. więcej w układzie r/r. Z kolei FAW-GM znalazł nabywców na 56,1 tys. samochodów ciężarowych w Chinach, w drugim roku pełnego prowadzenia działalności gospodarczej.
W opinii Wale'a, ten rok będzie równie obiecujący, jak miniony. Koncern oczekuje większej sprzedaży zarówno samochodów osobowych, jak i komercyjnych, w szczególności miejskich trzydrzwiowych i czterodrzwiowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chiny największym rynkiem zbytu dla GM