Amerykański producent samochodów Chrysler LLC zapowiedział zmniejszenie liczby produkowanych modeli samochodów oraz ograniczenie sieci dealerów, w celu zwiększenia efektywności - poinformowała agencja Reuters.
Jego zdaniem portfolio modeli firmy musi się skurczyć, bo obecnie spółka produkuje ponad 30 modeli samochodów, z których część bardziej konkuruje między sobą niż z zewnętrznymi konkurentami.
- Wyeliminowanie modeli wzajemnie ze sobą konkurujących pozwoli przeznaczyć więcej środków na stworzenie samochodów, konkurujących w większej liczbie segmentów - stwierdził szef spółki.
Druga kwestia to sieć dealerów, których Chrysler ma obecnie 3600, ale tylko 55 proc. z nich sprzedaje wszystkie trzy należące do firmy marki: Chrysler, Jeep i Dodge. Firma planuje ich konsolidację w taki sposób, aby dealerzy nie prowadzący sprzedaży wszystkich trzech marek łączyli się w większe grupy.
Jim Press wskazał, że producenci aut z siedzibą w USA mają 75 proc. udziału w światowym rynku pod względem liczby dealerów, ale jedynie 47 proc. rynku pod względem liczby sprzedawanych samochodów.
tutaj więcej o motoryzacji
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chrysler zmniejszy liczbę modeli aut