Nowy Opel Meriva proponowany jest z szeroką gamą silników, obejmującą jednostki benzynowe, w tym 1.4 l Turbo o mocy 120 KM przystosowany do spalania skroplonego paliwa gazowego (LPG), oraz silniki wysokoprężne. Najciekawszą jest 1.6 CDTI, dostępny w trzech wersjach różniących się mocą: 136 KM, 110 KM i najnowszej 95 KM.
Wszystkie jednostki tej pojemności nazywane są "cichymi dieslami". Nawiasem mówiąc, to właśnie kolejna generacja tej konstrukcji będzie najprawdopodobniej wtywarzana w Tychach w byłych zakładach Isuzu, obecnie należących do General Motors Manufacturing Poland. Nowa wersja silnika 1.6 CDTI rozwijająca moc 95 KM jest standardowo wyposażona w system Start/Stop oraz sześciobiegową przekładnię manualną o obniżonym tarciu wewnętrznym. Zastępuje ona diesla 1.3 poprzedniej generacji - zapewnia taką samą moc oraz zwiększony o 100 Nm (do 280 Nm) maksymalny moment obrotowy. Nowa wersja cichego diesla ma zużywać także mniej paliwa i emitować mniej CO2 (4 l/100 km w cyklu mieszanym i 105 g CO2 /km). Dzięki takim parametrom Meriva otrzymała w Niemczech ocenę efektywności energetycznej A+. Minivan Opla zyskał także uznanie Aktion Gesunder Rücken e.V. (akcji na rzecz zdrowych pleców) za ogólną koncepcję ergonomiczną przynoszącą korzyści zarówno środowisku, jak i użytkownikowi pojazdu.
Meriva 1.6 CDTI spełnia przyszłe normy emisji Euro 6. Za niezbędne ograniczenie zawartości tlenków azotu w spalinach odpowiada system pochłaniania tych związków w trakcie spalania ubogiej mieszanki (LNT). Tlenki azotu są magazynowane w specjalnym katalizatorze LNT. Po wykorzystaniu pojemności katalizatora układ sterowania silnikiem automatycznie uruchamia proces regeneracji. System LNT w samochodach marki Opel jest bezobsługowy.
źródło: Opel
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Cichy diesel Merivy