PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Citroen gotowy na starty w WRC

Autor: wnp.pl (AG)
27-12-2016 18:22
Citroen gotowy na starty w WRC
fot. PSA

Na miesiąc przed Rajdem Monte Carlo, otwierającym sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2017, Citroen Racing po raz pierwszy w Abu Dhabi pokaże oficjalnie samochód C3 WRC.

Spełniający wymagania nowych przepisów FIA, wprowadzających nową generację spektakularnych World Rally Cars, C3 WRC symbolizuje powrót Citroena do sportu samochodowego, w którym marka ma na koncie 96 zwycięstw i 8 tytułów mistrza świata
W sezonie 2017 zespół Citroen Total Abu Dhabi WRT wystawi od dwóch do czterech C3 WRC z załogami w składzie: Kris Meeke / Paul Nagle, Craig Breen / Scott Martin, Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau oraz Sheikh Khalid Al Qassimi / Chris Patterson

Konstrukcja C3 WRC jest podobna do poprzednich modeli. Seryjne nadwozie jest rozcinane, by zamontować w nim kompozytowe błotniki, klatkę, tunel układu przeniesienia napędu oraz ramy szczątkowe mocujące zawieszenie.

C3 WRC jest pierwszym World Rally Car marki Citroen zbudowanym w oparciu o nadwozie pięciodrzwiowe. Tylne drzwi są zablokowane, lecz mino to taka konfiguracja wymagała wielu prac nad układem elementów wnętrza kabiny i jej ergonomii, by uzyskać optymalną pozycję kierowcy i pilota z zachowaniem wymaganych kryteriów w zakresie masy, widoczności trasy oraz bezpieczeństwa biernego.

Ostatni z aspektów skupia największą uwagę inżynierów Citroen Racing oraz ekspertów FIA. Idzie o zabezpieczenie załogi, zwłaszcza przed uderzeniem bocznym. Dlatego też drzwi zostały wzmocnione dodatkową warstwą materiału kompozytowego. Jest to rodzaj paneli AirBump o zwielokrotnionych właściwościach. Wewnętrzna strona drzwi jest wyłożona wysokiej gęstości pianką, która ma pochłaniać energię, a kubełkowe fotele otrzymały nowy rodzaj osłony na wysokości głowy.
fot. PSA
fot. PSA
Zakres swobody dla konstruktorów, jakie tworzą nowe przepisy na sezon 2017, jest spory. Najbardziej zauważalne punkty dotyczą zwiększenia maksymalnej szerokości pojazdu do 1 875 mm (+55 mm) mającego na celu uzyskanie bardziej stabilnego zachowania w czasie jazdy i nowych możliwości aerodynamicznych.

Zawieszenie było przedmiotem daleko idących modyfikacji. Zaprojektowane i zbudowane przez Citroen Racing kolumny sprężyn i amortyzatorów są teraz pochylone, by uzyskać większy skok koła. Wśród głównych innowacji zastosowanych w C3 WRC jest rozwiązanie, zgodnie z którym geometria zawieszenia w aucie do jazdy po asfalcie jest odmienna od tej w wersji na szuter.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP