Citroen, podumowując rok 2012, przekonuje, że mimo spadku sprzedaży samochodów do 1 265 tys. (-12% r/r) udało mu się potwierdzić dynamiczny kierunek rozwoju na wszystkich frontach, wprowadzając do sprzedaży trzy nowe modele (C4 Aircross, C4 L i C-Elysée), dokonując restylingu sześciu modeli (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo i Jumpy), oferując nowe usługi i zdobywając ósmy tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji Konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). Nastąpiła dalsza internacjonalizacja, w szczególności poprzez ofensywę w Chinach, które stały się dla marki drugim po względem wolumenów sprzedaży rynkiem. Jednocześnie Citroen wzmacnia pozycję dzięki linii DS, która sprzedała się już w ilości 300 tys.egz., oraz nowej gamie C.
- internacjonalizacja, polegająca na kontynuowaniu strategii rynkowej. Poza Europą znalazło się ponad 36% sprzedaży marki w skali światowej i jest to wzrost o 3% w ciągu jednego roku. W Chinach sprzedano 224 tys. samochodów (gama C) i wprowadzono na rynek linię DS poprzez dedykowaną sieć sprzedaży. Pojawiły się też nowe, kompaktowe samochody trójbryłowe: C-Elysée na rynek turecki i algierski oraz C4 L w Chinach
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Citroen: niby gorzej ale lepiej